در بیانیه‌ مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس مطرح شد؛

تاکید بر حفظ برجام و مقابله با برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران

نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار حفظ برجام و در عین حال مقابله با برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شدند.

تاکید بر حفظ برجام و مقابله با برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران
کد خبر: 189527
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۷ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواستار حفظ برجام و در عین حال مقابله با برنامه موشکی و فعالیت‌های ایران در منطقه شد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» به نقل از دفتر از نخست‌وزیری انگلیس گزارش کرد، ترزا می همچنین صبح روز پنجشنبه (امروز) در «صوفیه» پایتخت بلغارستان با مرکل و ماکرون دیدار و گفت‌وگو داشت.

طبق این گزارش، یکی از سخنگویان دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد: «در این نشست سه‌جانبه در حاشیه نشست بالکان غربی در صوفیه ، نخست‌وزیر انگلیس ترزا می با صدراعظم مرکل و رئیس‌جمهور ماکرون درباره تصمیم آمریکا برای خروج از برجام (JCPOA) گفت‌وگو کردند».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «رهبران (سه کشور) بر تعهد راسخ خود برای تضمین حفظ برجام تأکید کردند و تصریح کردند که این (توافق) برای امنیت مشترک ما حائز اهمیت است. آنها خواستار همکاری با طرفین باقیمانده در برجام برای (تحقق) این هدف شدند».

بر اساس این گزارش، رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس تصریح کردند «ایران باید همچنان به تعهدات خود طبق توافق (برجام) پایبند باشد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها