کد خبر: 189528
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

راه‌حل کاهش اعتراضات، شیوع تجمعات قانونی و حضور فعال‌تر احزاب است/ مسئولان منطقه‌ای موضعی نگیرند که احساسات عمومی را تهییج کند/ مسئولان کاری نکنند که مردم تصور کنند تنها راه رساندن صدایشان به آنها توسل به اعتراض است

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا معتقد است راه‌حل کاهش اعتراضات مردمی شیوع تجمعات قانونی و حضور فعال‌تر احزاب است. او به مسئولان توصیه می‌‌کند به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم تصور نکنند برای رساندن صدای خود به آنان باید به اعتراض متوسل شوند.

راه‌حل کاهش اعتراضات، شیوع تجمعات قانونی و حضور فعال‌تر احزاب است/ مسئولان منطقه‌ای موضعی نگیرند که احساسات عمومی را تهییج کند/ مسئولان کاری نکنند که مردم تصور کنند تنها راه رساندن صدایشان به آنها توسل به اعتراض است
کد خبر: 189528
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی با اشاره به حوادث اخیر در کازرون به اعتمادآنلاین گفت: «زمینه‌های به وجود آمدن اعتراض‌ها در کشور که در یک سال اخیر شاهد آن بودیم با هم متفاوت است؛ برخی از اعتراضات جنبه سیاسی دارد، برخی جنبه‌های قومی و مذهبی و برخی از اعتراض‌ها جنبه ملی و منطقه‌ای دارد. اتفاقی که در کازرون افتاد از سنخ آخر بود و جنبه منطقه‌ای دارد.»

ایمانی خطاب به مسئولان استانی هشدار داد: «مسئولان مختلف که نقشی در آن منطقه، شهرستان و بافت محیطی-اجتماعی دارند باید مراقب باشند به‌گونه‌ای موضع‌گیری نکنند که باعث تهییج احساسات عمومی مردم‌ شوند. به عنوان نمونه درباره کازرون گفته می‌شود که برخی از مسئولان ذی‌ربط در این شهرستان مطالبی را مطرح کرده‌اند که باعث به وجود آمدن این ناآرامی‌ها شده است. اینها مسائلی است که به امنیت ملی کشور آسیب می‌زند؛ بنابراین مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان مجلس باید دقت کند مطالبی مطرح نکنند که باعث به وجود آمدن این ناآرامی‌ها شود.»

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا در همین حال یادآور شد: «همه چیز از سوی مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی نیست. بعضاً درگیری‌های بین خود مردم است که منجر به برخی از اعتراض‌ها می‌شود مانند آنچه در کازرون افتاد. شاید مساله کازرون ارتباطی به نیروی انتظامی نداشته باشد.»

ایمانی اضافه کرد: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که گویش‌ها، قومیت‌ها، مذاهب و نژادهای مختلفی وجود دارند. در دنیا و در کشورهایی با این شرایط مسائل مربوط به امنیت ملی بسیار اهمیت دارد و مراقبت می‌شود که مسئله‌ای چنین امنیتی را به خطر نیندازد. مثلاً مراقبت می‌شود که یک سریال تلویزیونی یک منطقه را بهم نزند یا با صحبتی که کسی پشت تریبونی می‌کند آشوبی بزرگ به پا نشود؛ بنابراین مسئولان باید مراقبت کنند.»

او در پاسخ به این سؤال که چرا آستانه تحمل مردم پایین آمده و هرچند وقت یکبار شاهد چنین اعتراضاتی هستیم، گفت: «این یک نکته روانشناختی بسیار مهم است که چرا مردم احساس می‌کنند برای رساندن درخواست و مطالبه خود باید اعتراض کنند تا صحبت‌‌های آنان به گوش مسئولان برسد. اکنون چنین تصویری در ذهن برخی به وجود آمده که اگر می‌خواهند صدایشان شنیده شود باید اعتراض کنند و در غیر این صورت به آنها توجه نمی‌شود.»

ایمانی افزود: «در نبود احزاب، گروه‌‌های مردمی، ان‌جی‌اوها و اعتراضات رسمی و قانونی چنین اتفاقاتی می‌افتد. یعنی وقتی مردم احساس می‌کنند نتوانند حرف خود را از مجاری رسمی به گوش مسئولان برسانند مجبور می‌شوند دست به این اقدامات بزنند. از طرف دیگر نوع مواجهه مسئولان ذی‌ربط که فقط شامل دولت نیست و مجموعه حاکمیت را شامل می‌شود به‌گونه‌ای نیست که مردم حس کنند گوش شنوایی برای درخواست‌های آنان وجود دارد.»

او خطاب به مسئولان گفت: «عملکرد مسئولان و نوع مواجهه آنان با مطالبات و خواسته‌های مردم باید به‌گونه‌ای سازماندهی شود که مردم احساس کنند حرف‌های آنان به گوش مسئولان می‌رسد و مورد بی‌مهری قرار نمی‌گیرند. البته این بدان معنا نیست که باید به هر اعتراضی توجه شود چون گاهی برخی از اعتراضات و درخواست‌ها به‌حق نیست و نمی‌شود به آنها پاسخ داد چون مشکلات دیگری ایجاد می‌‌شود اما همین که مردم حس کنند مسئولان به آنها توجه دارند از التهاب‌ها می‌کاهد.»

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «راه‌حل کاهش اتفاقاتی چون حوادث کازرون ‌شیوع تجمع‌های قانون و با مجوز است تا مردم فکر نکنند تنها راه برای رساندن حرف خود به مسئولان توسل به اعتراض است.»‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها