معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی:

مسئولان برای ایمن‌سازی‌ علاء‌الدین فشار بیاورند/ دراکولا باید تخریب شود

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی اماکن ناایمن پایتخت، گفت: تقریبا برای بیشتر ساختمان‌های ناایمن اخطاریه زده‌ایم و امسال در فاز عمل، بخش حقوقی و قضایی همکاری می‌کنند تا کار به سرانجام برسد.

مسئولان برای ایمن‌سازی‌ علاء‌الدین فشار بیاورند/ دراکولا باید تخریب شود
کد خبر: 189550
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۰۹:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود قدیری در مورد ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به اماکن ناایمن مرکز پایتخت اظهار کرد: ما برای ایمنی در کل تهران برنامه داریم و ازطرفی در بعد کلان منطقه 11 و 12 را در اولویت قرار داده‌ایم و در این راستا با همکاری شهرداری ناحیه در منطقه بازار در حال انجام کارهای خوبی هستیم.

وی افزود: همچنین منطقه 11 که بخش مهمی از پاساژها و مراکز تجاری خیابان جمهوری آنجاست و عمدتا قدیمی هستند و ساختار کاملی ندارند را در درجه اول اهمیت قرار داده‌ایم. در این منطقه تراکم جمعیت و بار اشتعال بالا است و از این نظر موضوع، اهمیت زیادی دارد. از جمله اماکن بسیار مهمی در این منطقه رسیدگی به آنها اهمیت دارد پاساژهایی مانند آلومینیوم و علاء‌الدین هستند.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امسال عزممان را جزم کرده‌ایم که با آهنگ سریع‌تری ایمن‌سازی را دنبال کنیم. در سال گذشته 21 هزار و 696 بازدید در کل تهران داشتیم و حدس می‌زنیم که 25 هزار ساختمان در مجموع نیاز به بازرسی دارند و با همکاری مالکان و ذی نفعان تلاش می‌کنیم که این ساختمان‌ها را ایمن کنیم تا شاهد بروز حریق و حوادث کمتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی در زمینه ایمنی اماکن نا ایمن به عهده آتش‌نشانی است افزود: ما گزارش‌ها را به شهرداری منطقه می‌دهیم و شهردار به عنوان مدیر منطقه با مردم در ارتباط است.

قدیری با اشاره به وضعیت ساختمان دراکولا و مانع حقوقی که در این زمینه وجود داشت گفت: این ساختمان غیرقابل استفاده است و مالکش نیز در زمینه ایمن‌سازی همکاری نمی‌کند. مستاجران هم می‌ترسند که با کار بازسازی و بهسازی، سرقفلی که دارند را ازدست بدهند. اینجا یک مانع حقوقی وجود داشت که با همکاری قوه قضائیه و شهرداری منطقه 11 در مورد این ساختمان این چالش برطرف شد ولی برای بخش‌های دیگر همچنان این مسئله وجود دارد و با این شرایط اگر بخواهیم کار ایمن‌سازی درمنطقه 11 و 12 را انجام دهیم باید عمر نوح داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در بعد کلان مناطق 11 و 12 در اولویت قرار گرفته است گفت: با این حال در سایر مناطق نیز به صورت موازی کارها انجام می‌شود و این طور نیست که ابتدا بخواهیم ایمن سازی این مناطق را پیش ببریم و سپس سراغ مناطق دیگر برویم.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه این سازمان پس از بررسی‌ها دستورالعملی برای برطرف کردن موارد مربوط به ایمنی ارائه می‌دهد گفت: ما در این راستا سعی می‌کنیم برای ایمن‌سازی ساختمان‌های نا ایمن مسائلی که نقش اساسی در حوادث دارند را در نظر بگیریم و آنها برطرف شود. به عنوان مثال در پاساژ علاء‌الدین بخشی از این کارها انجام شد و در یک حادثه هم تاثیر آن دیده شد. هم آتش‌نشانان راحت تر عمل کردند و هم مالکلان خسارت شدیدی ندیدند.

قدیری با اشاره به ایمن‌سازی در ساختمان علاء‌الدین گفت: از مسئولان ذی ربط هم می خواهیم که فشار بیشتری بیاورند تا ساختمان علاء‌الدین ایمن سازی‌اش نهایی شود البته ایمن‌سازی در بعضی از ساختمان‌ها از جمله دراکولا که فرسوده هستند و سازه‌شان مشکل دارد و شدنی نیست و در این زمینه راهی نیست جز اینکه تخریب شوند که البته تعداد اینها هم در تهران بسیار اندک است.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی با اشاره به ضرورت نگهداری پس از ایمن‌سازی اظهار کرد: مالکان در این زمینه باید همکاری کنند اگر این اتفاق نیفتد ساختمانی که ایمن‌سازی در آن انجام شده می‌تواند دوباره ناایمن شود. همکاری در این زمینه به نفع خود این افراد است و اموال خودشان از حوادث در امان می ماند. میزان حوادث و خسارت آنها پایین تر می‌آید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها