استاندار خراسان رضوی:

سود حاصل از فرآوری و فروش زعفران نصیب تولیدکننده نمی‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: حدود 90 درصد از زعفران جهان را ما تولید می‌کنیم اما بازار و سود عمده حاصل از فروش آنها نصیب تولید‌کننده ایرانی نمی‌شود.

سود حاصل از فرآوری و فروش زعفران نصیب تولیدکننده نمی‌شود
کد خبر: 189639
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۴:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رشیدیان امروز در کارخانه نوین زعفران شهرک صنعتی توس مشهد اظهار کرد: باید از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کنم چون وزارت کار از یک وزارت‌منفعلی که در حوزه روابط کار، بیشتر به تنظیم روابط بین کار و کارفرما فعالیت می‌کرد، به یک وزارتخانه‌ای تبدیل شد که به نوعی در حوزه تولید و حمایت از اشتغال و افزایش آن مداخلات مناسب و به موقعی را داشته است.


وی ادامه داد: در اوایل سال گذشته یک تفاهم نامه ‌ای داشتیم که بسیار موثر بود؛ این تفاهم‌نامه منجر به 22 هزار اشتغال در خراسان رضوی شد. مسلّماً هر چقدر فاصله بین تولید و مصرف کمتر شود، سود آن به نفع مصرف کننده و تولیدکننده خواهد بود.


استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نوعی که در نگاه تکاپو و همکاری‌های وزارت کار با تولیدکنندگان و فراوری ها و کارخانجات مشابه شرکت نوین زعفران که یکی از کارخانجات توسعه یافته، پیشرفته و صاحب برند جهانی است که توانستند فاصله بین تولیدکننده و عرضه‌کننده کاهش دهند.


رشیدیان افزود: این امر به نفع صیانت از تولید با کیفیت و همچنین به نفع تولیدکننده و کشاورزانی است که در روستاهای ما در حوزه تولید فعالیت می کنند. از سوی دیگر نیز این امر می‌تواند در حوزه فرآوری و عرضه محصولات به بازارهای بین‌المللی موثر باشد.


وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی که ما با آن مواجه هستیم این است که حدود 90 درصد از زعفران جهان را ما تولید می‌کنیم اما بازار و سود عمده حاصل از فروش آنها نصیب تولید‌کننده ایرانی نمی‌شود. سایر کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه ای ایران سود حاصل از فرآوری و فروش زعفران را نصیب خود می کند.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سود بازارها حاصل از فرآوری و فروش زعفران باید به جیب تولیدکننده برود، تصریح کرد: ما امیدوار هستیم با حمایت هایی که صورت می گیرد و فعالیت هایی که بخش خصوصی انجام می دهد سود آن به جیب تولیدکنندگان و فعالان در این عرصه داخل کشور خود بازگردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها