درخواست شمخانی از نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی چه بود؟

در جلسه غیر علنی صبح امروز شمخانی از نمایندگان خواست تا به الحاق ایران به FATF رای دهند.

درخواست شمخانی از نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی چه بود؟
کد خبر: 189964
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رضایی کوچی، در توضیح جلسه غیر علنی نمایندگان با ظریف، شمخانی و کرباسیان گفت: اصل صحبت‌های ظریف این بود که درحال حاضر آمریکا از برجام خارج شده و اروپا در برجام باقی مانده ما به اروپا زمانی محدود داده‌ایم تا ببینیم می‌تواند بسته‌ای که در برجام باید به آن عمل کند، عملیاتی کند یا خیر.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌هایی که قرار است در بحث تجاری کار کنند خصوصی هستند و عمده سرمایه‌گذاران و سهام‌داران آنها آمریکایی هستند، باید دید می‌توانند به برجام عمل کنند یا خیر. ظریف این مسائل را در قالب چالش‌های موجود مطرح کرد.

کوچی ادامه داد: طبق صحبت‌ها در جلسه امروز اروپایی‌ها تلاش دارند روابط خود را با ایران حفظ کنند اما این چالش‌ها نیز وجود دارد. باید دید آیا شرکت‌های تجاری از سران شرکت‌های اروپایی تبعیت می‌کنند؟ به هرحال بحث بیمه‌ها بحث مراودات بانکی و همه این موارد وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در بحث تامین مالی تروریسم ما هم قربانی زیاد داریم اما اگر ما FATF را مصوب کنیم مصادیق تروریسم را چه کسی تعریف می‌کند؟ خودمان به دست خودمان قربانی می‌شویم. تامین مالی تروریسم در دستور کار فعلی مجلس است. عده ای از نماینده‌ها موافق و عده‌ای مخالف هستند. نظر آقای شمخانی این است که نماینده‌ها رای مثبت به الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی تامین مالی تروریسم بدهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها