کد خبر: 191155
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

مرتضی مبلغ در یادداشتی درباره عملکرد دولت مطرح کرد؛

مدیریت سیاسی دولت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی درباره عملکرد دولت نوشت: هماهنگی و آشتی ملی که سالیان سال به عنوان بزرگ‌ترین ضرورت کشور دانسته شد، اقدام دولت از موضع مدیریت سیاسی را می‌طلبد. باید تلاش شود تا بین قوا و مقامات مختلف کشور تعامل به وجود بیاید.

مدیریت سیاسی دولت
کد خبر: 191155
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت: حوزه سیاست داخلی جنبه‌های مختلفی اعم از مدیریت و تعاملات سیاسی را شامل می‌شود. مشکل عمده دولت این است که میانگین مدیریت سیاسی در تراز اهداف و برنامه‌های آقای روحانی به‌ویژه در بخش مدیریت منطقه‌ای و استانی نیست. آقای روحانی در سخنان اخیرش به خوبی به کمبود شجاعت در مدیران کشور اشاره کرده و گفتند که مدیران روزه سکوت گرفته و با یک تلفن منفعل می‌شوند. این مشکل باید به سرعت حل و فصل شود. در حوزه تعاملات سیاسی آقای روحانی باید بتواند ارتباط گسترده، پویا و سازنده‌ای بین جناح‌های سیاسی فراهم کند. در راس آنها باید به احزاب و نهادهای مدنی توجه شود.

متاسفانه احزاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و حتی قانون جدید احزاب مضایق جدی‌تری را برای احزاب به وجود آورده. این قانون البته نقاط مثبتی هم دارد اما انقباض‌ها و تنگناهایی ایجاد می‌‌کند که جلوی رشد احزاب را می‌گیرد. یارانه احزاب همچنان در محاق است. بسترهای رشد و تعالی احزاب همچنان فراهم نشده است. نهادهای مدنی مضایق بیشتری دارند. وزارت کشور در این زمینه باید فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کند.

مدیرانی که توانمندی حل این مشکلات را داشته باشند، در دولت دیده نمی‌شوند. ایجاد فضای گفت‌وگو بین اشخاص و جریان سیاسی بسیار مهم است. هماهنگی و آشتی ملی که سالیان سال به عنوان بزرگ‌ترین ضرورت کشور دانسته شد، اقدام دولت از موضع مدیریت سیاسی را می‌طلبد. باید تلاش شود تا بین قوا و مقامات مختلف کشور تعامل به وجود بیاید. بخشی از نهادهای دارای قدرت در مقابل گفت‌وگوی ملی مقاومت جدی دارند اما به هر حال دولت برای عملیاتی کردن لاین ایده باید سهم خود را ادا کند. فرهنگ حاکم بر فضای سیاسی کشور نکته‌ای است که کمتر به آن پرداخته می‌شود.

به دلیل شرایط خاص امنیتی، روحیه انفعال و سرخوردگی بر مدیریت کشور در غالب عرصه‌ها به وجود آمده است که باید شکسته شود که نیازمند مدیریت سیاسی و امنیتی کارآمد است تا سازوکاری طراحی شود که کمترین دخالت در امور شود تا مدیران از فضای محافظه‌کارانه‌ای که بر آنان حاکم شده، خارج شوند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها