کد خبر: 191157
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۹:۰۰
| |

مرتضی صفاری ‌نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

کار ویژه دستگاه دیپلماسی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: برای حفظ دستاوردهای نظام در خصوص برجام باید تعاملاتی از سوی وزیر خارجه کشور و تیم مذاکره‌کننده پیگیری شود. اروپایی‌ها بعد از خروج امریکا از برجام مخالفت خود را با اقدام امریکا نشان دادند.

کار ویژه دستگاه دیپلماسی
کد خبر: 191157
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی صفاری ‌نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عملکرد دولت در یادداشتی نوشت: جدی‌ترین مساله دولت در حوزه سیاست خارجی حل مشکلات به‌وجود‌آمده از خروج امریکا از برجام است. برای حفظ دستاوردهای نظام در خصوص برجام باید تعاملاتی از سوی وزیر خارجه کشور و تیم مذاکره‌کننده پیگیری شود. اروپایی‌ها بعد از خروج امریکا از برجام مخالفت خود را با اقدام امریکا نشان دادند. در این زمینه باید ارتباط با کشورهای اروپایی برای حفظ این وضعیت ادامه پیدا کند.

دستگاه دیپلماسی کشور باید بسیج شود تا خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران که در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری به آن اشاره شد، عملیاتی شود. باید تلاش شود تا با وجود برنامه‌های خصمانه امریکایی‌ها علیه ایران، به خصوص برقراری مجدد تحریم‌ها و مشکلاتی که مایل هستند در روابط اقتصادی ایران به وجود بیاورند، اجازه ندهیم که اجماع دیگر کشورها برای اعمال فشار بر ایران را بر‌انگیزد. اولویت دستگاه دیپلماسی کشور باید توجه به همین مسائل باشد.

با توجه به اینکه اقدام امریکا در خروج از برجام یک حرکت محکوم شده از طرف جامعه جهانی بود و باید سعی کرد تا این محکومیت ادامه پیدا کند و دولت امریکا نتواند در مناطق مختلف جهان علیه ایران ائتلاف ایجاد کند. باید بکوشیم تا بین اروپا و امریکا فاصله ایجاد شود. در منطقه باید قدرتی را که در سال‌های گذشته به خاطر شکست داعش، تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه به دست آوردیم، به حوزه سیاست خارجی ترجمه کرده تا موقعیت منطقه‌ای خودمان را تثبیت کنیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها