کد خبر: 191213
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

توضیحات کریمی قدوسی درباره جمع‌آوری اطلاعات دوتابعیتی‌ها از کف خیابان؛

کارمندان وزارت نفت به ما گزارش دادند/ موسویان دوتابعیتی است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در توضیح جمع‌آوری اطلاعات دوتابعیتی‌ها، گفت: بخش کوچکی از گزارش به موجب استعلامات و بخش اصلی از طریق فراخوان کمیته جمع‌آوری شده است.

کارمندان وزارت نفت به ما گزارش دادند/ موسویان دوتابعیتی است
کد خبر: 191213
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد کریمی قدوسی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در توضیح حواشی پیرامون گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها و نحوه جمع‌آوری اطلاعات، گفت: علی رغم همکاری برخی از دستگاه‌ها، نهاد ریاست جمهوری در ارایه لیست دوتابعیتی‌ها با کمیته تحقیق و تفحص هیچ همکاری نکرد، در حقیقت بر اساس استعلام از تمامی وزارتخانه‌ها تنها حدود 13، 14 نفر دوتابعیتی به کمیته اعلام شد، اما براساس استعلام از سایر مجاری و جمع‌آوری اطلاعات از طرق دیگر مشخص شد که بالغ بر 300 دوتابعیتی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی وجود دارند.

جمع‌آوری اطلاعات دوتابعیتی‌ها از طریق فراخوان کمیته تحقیق و تفحص

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در توضیح ابهامات مطرح پیرامون جمع‌آوری اطلاعات از کف خیابان، تصریح کرد: در واقع پس از اعلام انجام و پیگیری تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها، کمیته تحقیق و تفحص فراخوانی زد که طی آن از عموم مردم درخواست شد تا در صورت داشتن اطلاع، آنها را در اختیار کمیته قرار دهند. از این رو تعدادی از طریق ایمیل و نامه نگاری گزارش‌هایی به ما دادند و منظور از کف خیابان اطلاعاتی است که از این طریق جمع آوری شده است.

کریمی قدوسی افزود: منظور از کف خیابان، بستگان یا همکاران یا اطرافیان و قوم و خویشان برخی دوتابعیتی‌ها هستند که این اطلاعات را در اختیار کمیته تحقیق و تفحص قرار دادند، به عنوان مثال برخی از کارکنان و مسئولان وزارت نفت با حضور در مجلس به ما اعلام کردند افراد دوتابعیتی بسیاری در این وزارتخانه حضور دارند در صورتی که طبق استعلام به ما گزارش دادند که هیچ دوتابعیتی در وزارت نفت وجود ندارد.

موسویان به جهت عضو هیات علمی دانشگاه آمریکا دوتابعیتی محسوب می‌شود

او در‌ ادامه در توضیح شبهه‌ای که در ارتباط با افرادی چون موسویان نیز مطرح شده است،‌ گفت: از اسامی افرادی چون موسویان، خاوری و دری اصفهانی تحت عنوان مصادیقی در گزارش دوتابعیتی‌ها نام برده شده است. اما هرچند گفتند موسویان دو تابعیتی نیست اما به جهت اینکه عضو هیات علمی دانشگاهی در آمریکا است و در‌ آنجا تدریس می‌کند،‌ دوتابعیتی محسوب می‌شود.

گزارش دوتابعیتی‌ها سه هفته دیگر در صحن علنی قرائت می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در گزارش به دوتابعیتی‌ها، افراد دارای اقامت و گرین کارت پرداخته شده است، ادامه داد: طرح اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها هم که به موجب این تحقیق و تفحص تهیه شده، به مرکز پژوهش‌های مجلس ارایه شده و پس از بررسی‌های نهایی در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها با بیان اینکه اسامی دوتابعیتی‌ها در صحن علنی قرائت نخواهد شد، یادآور شد: گزارش تحقیق و تفحص در هیات رئیسه مجلس چاپ شده است، دو نوع دستور کار در مجلس است، بخشی مربوط به طرح‌ها و لوایح و دستورهایی مبنی بر قرائت گزارش‌های نظارتی در هیات رئیسه است. گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در ردیف ششم قرار گرفته است لذا سه هفته دیگر نوبت قرائت این گزارش می‌رسید.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها