کد خبر: 191492
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۱:۱۹:۰۰
| |

با تصویب نمایندگان مجلس؛

قانون مجازات اسلامی دائمی شد

نمایندگان مجلس با وجود انتقادات زیادی که نسبت به قانون موقت مجازات اسلامی وجود داشت به دائمی شدن آن رای مثبت دادند.

قانون مجازات اسلامی دائمی شد
کد خبر: 191492
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کلیات طرح دائمی شدن قانون مجازات اسلامی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت که نمایندگان با 128 رای موافق، 84 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر به کلیات آن رای دادند. اعلام این رای در حالی است که 12 رای مثبت نیز به عنوان آرای نمایندگانی که مشمول شمارش آرای دبیران هیات رییسه بودند در نظر گرفته شد.

همچنین در ادامه جزئیات این طرح به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با 139 رای موافق، 81 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 264 نماینده حاضر با آن موافقت کردند. همچنین 10 نفر از شمارش‌کنندگان آرای دبیران هیات رییسه به عنوان موافقین جزئیات این طرح محاسبه شدند.

با تصویب این طرح، قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 با اصلاحات و الحاقات بعدی از تاریخ انقضای مدت اجرای آزمایشی آن دائمی می‌شود.

قانون مجازات اسلامی که در سال 92 تصویب شده بود، برای مدت چهار سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شد و مدت اجرای آن اول اردیبهشت سال جاری به پایان رسید.

رای نمایندگان به دائمی شدن این قانون در حالی است که جامعه حقوقی و قضایی و حتی بسیاری از خود نمایندگان مجلس نسبت به بخش‌هایی از این قانون اعترض داشتند و اصلاح موارد بسیاری را در آن ضروری می‌دانستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها