کد خبر: 191851
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

حسین نقوی حسینی:

انتخابات هیات رئیسه مجلس تذکر جدی برای مدیریت بهتر بود

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی وجود سه لیست مستقل در انتخابات هیات رییسه مجلس در سال سوم را نشان دهنده عدم رضایت از عملکرد هیات رییسه دانست و گفت: این هشدار و تذکر جدی برای مدیریت بهتر و کارآمدتر در مجلس شورای اسلامی بود که قطعا این پیام را درک کرده‌اند.

انتخابات هیات رئیسه مجلس تذکر جدی برای مدیریت بهتر بود
کد خبر: 191851
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی حسینی در ارزیابی از انتخابات هیات رییسه مجلس در سال سوم گفت: انتخابات این دوره هیات رییسه مجلس نشان دهنده فعال بودن فراکسیون ها و وجود تعامل در داخل فراکسیون ها بود به طوری که هر سه فراکسیون لیست مستقل داده و حتی کاندیداهای مشخصی برا ی جایگاه ریاست تعیین کردند.

وی افزود: ارائه سه لیست مستقل با کاندیداهای ریاست به معنای نبود رضایت از مدیریت فعلی مجلس است، نمایندگان منتظر اصلاحات و تحولات هستند که امیدواریم هیات رییسه این پیام را دریافت کرده باشد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس رقابت در این دوره از انتخابات هیات رییسه را جدی و نفس گیر خواند و در تحلیلی از دلیل رای مجدد نمایندگان به ریاست لاریجانی گفت: علت ریاست مجدد آقای لاریجانی انصراف آقای حاجی بابایی کاندیدای فراکسیون نمایندگان ولایی به نفع آقای لاریجانی و به دنبال آن پیشی گرفتن از آقای عارف بود.

نقوی حسینی این نوع رقابت در مجلس را هشدار و تذکری به هیات رییسه دانست و تاکید کرد: لازم است هیات رییسه با تجدید نظر در عملکرد و نوع مدیریت خود در مجلس، اصلاحات لازم را به وجود آورد کما اینکه به باور ما هیات رییسه این پیام را دریافت کرده و تلاش می کند برای اجلاسیه سوم نوع مدیریت بهتر و کارآمدتری داشته باشد.

وی در توضیح دلیل نارضایتی نمایندگان از عملکرد هیات رییسه مجلس ضمن اشاره به فرمایشی از امام(ره) مبنی بر اینکه "اگر مجلس اصلاح شود کشور اصلاح می شود" گفت: انتقادات جدی به بخشی از تعاملات مالی مجلس و نوع تصمیم گیری‌ها در صحن علنی وجود دارد چون لوایح و طرح‌هایی در صحن مطرح می شود که به دلیل مغایرت با منافع ملی کشور دارای ایرادات زیادی است اما در زمان کوتاهی و بدون توجه به نقطه نظرات تصویب می شود، امید می رود در اجلاسیه سوم اصلاحات جدی در نوع مدیریت صحن علنی و اداره قوه مقننه صورت گیرد.

نقوی حسینی درباره تعداد آرای حاجی بابایی کاندیدای این فراکسیون برای ریاست و اینکه آیا این آرا نشان از تعداد اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دارد؟ گفت: رقابت بین آقای عارف و آقای لاریحانی کاملا فراکسیونی بود یعنی فراکسیون امید منسجم به نامزد خود رای داد و قطعا از آن فراکسیون کسی به آقای لاریجانی رای نداد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل وجود اشتراک نظر بیشتری بین دو فراکسیون مستقلین و ولایی این امکان وجود داشت که تعدادی از اعضای فراکسیون ولایی به آقای لاریحانی رای دهند که ما هم پیش بینی می کردیم لذا رای 54 نفری به آقای حاجی بابایی نشان دهنده تعداد اعضای فراکسیون ولایی نیست چون این فراکسیون 120 عضو دارد اما در عین حال نشان می دهد که تعدادی از اعضای فراکسیون ولایی با لاریجانی موافق بودند.

وی در پایان با بیان اینکه فراکسیون ولایی در انتخاب رییس مجلس عملکرد فراکسیونی نداشت، افزود: نصف بیشتر اعضا بر اساس نظر فراکسیون رای نداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها