کد خبر: 191987
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

رضا مقصودی، کارگردان فیلم «خجالت نکش» در گفت‌و‌گو با اعتماد‌آنلاین:

اکران ماه رمضان نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی دارد/ چرا فیلم‌های سینمایی باید برای بازی‌های جام جهانی هزینه بدهند؟

رضا مقصودی کارگردان فیلم «خجالت نکش» گفت: «در ماه رمضان شرایط اکران مناسب است، اما هر شرایط خوبی نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی دارد. وقتی مردم نمی‌دانند که قرار است «خجالت نکش» تا سحر اکران شود، چگونه برای دیدن این فیلم حضور پیدا کنند؟ مردم نمی‌دانستند که شرایط اکران ویژه‌ای در این ایام وجود دارد. جام جهانی و فصل امتحانات هم خودش یک معضل است که باید شورای صنفی به آن توجه می‌کرد. درست است که جام جهانی رویداد مهمی است اما چرا فیلم‌های سینمایی باید هزینه آن را بپردازند.»

اکران ماه رمضان نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی دارد/ چرا فیلم‌های سینمایی باید برای بازی‌های جام جهانی هزینه بدهند؟
کد خبر: 191987
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌پاکزاد- رضا مقصودی اولین فیلم خود را با نام «خجالت نکش» در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نمایش داد. این فیلم اکنون در اکثر سینماهای کشور در حال اکران است. مقصودی اما به شیوه و زمان اکران اعتراض دارد و معتقد است هم‌زمانی اکران فیلم‌ها با جام جهانی به ضرر فیلم‌هاست.

رضا مقصودی، کارگردان فیلم «خجالت نکش» درباره اکران این فیلم به اعتماد‌آنلاین گفت: «فروش فیلم ما تا این زمان بد نبوده، اما اگر شرایط اکران مناسبی وجود داشت، قطعا وضعیت فروش فیلم هم بهتر از این بود. اعتراضاتی به شیوه اکران دارم اما اگر واقع‌بین باشیم، متوجه می‌شویم که تعداد زیادی فیلم در سال تولید می‌شود و باید نوبت اکران به همه آنها برسد. به هر حال شرایط برای بعضی فیلم‌ها خوب پیش می‌رود و فیلم‌هایی نیز این میان در زمان مناسبی اکران نمی‌شوند.»

او تاکید کرد: «اگر برای اکران برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد، یعنی مسئولان سینما، بتوانند تحلیل درستی از فیلم‌ها و ژانرها داشته باشد، قطعا دسته‌بندی درستی صورت می‌گیرد و زمان اکران فیلم‌ها نیز مناسب تعریف می‌شود. باید پرسید چرا در یک زمان مشخص این حجم از فیلم اکران می‌شود؟ آیا مسئولین از پتانسیل سینماها خبر ندارند؟ آیا فقط استدلال این است که فیلم‌ها اکران شوند؟ اکنون فیلم‌هایی اکران هستند که از اسفندماه سال قبل نمایش خود را شروع کرده‌اند و حاضر نیستند سالن‌های خود را تحویل دهند. چرا فیلم ما به‌تدریج سالن‌هایی را که حقش است تحویل می‌گیرد؟»

کارگردان فیلم «خجالت نکش» درباره شرایط اکران این فیلم در ماه رمضان گفت: «در ماه رمضان شرایط اکران مناسب است، اما هر شرایط خوبی نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی دارد. وقتی مردم نمی‌دانند که قرار است «خجالت نکش» تا سحر اکران شود، چگونه برای دیدن این فیلم حضور پیدا کنند؟ مردم نمی‌دانستند که شرایط اکران ویژه‌ای در این ایام وجود دارد. جام جهانی و فصل امتحانات هم خودش یک معضل است که باید شورای صنفی به آن توجه می‌کرد. درست است که جام جهانی رویداد مهمی است اما چرا فیلم‌های سینمایی باید هزینه آن را بپردازند.»

رضا مقصودی درباره واکنش مخاطبان به فیلم «خجالت نکش» نیز به اعتمادآنلاین گفت: «فیلم ما به گونه‌ای بود که از راه توصیه مخاطبان به یکدیگر فروش خوبی را تجربه کرد. تبلیغات اصلی «خجالت نکش» توسط مردم انجام شد. روزهای اول اکران فروش ضعیفی داشتیم اما هر چه که گذشت استقبال بهتر شد و مردم به هم پیشنهاد دیدن فیلم را دادند. این اواخر فیلم ما فروش غیرقابل تصوری داشت. البته بازی شبنم مقدمی و احمد مهرانفر هم در این میان تاثیر گذار بود. این دو توانستند مخاطب را 2 ساعت در سالن‌های سینما نگه دارند و با بازی آنها ارتباط خوبی برقرار شد. شاید باورتان نشود اما به عنوان کارگردان اطلاع ندارم اکران ما چقدر طول خواهد کشید. اما درخواست من این است که اکران ادامه پیدا کند زیرا مردم فیلم را دوست دارند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها