تصمیمات جدید دولت برای کولبران

بر اساس مصوبه هیئت دولت، کولبران ساکن روستاهای مرزی در 4 استان، به ازای هر خانوار از تخفیف سود بازرگانی ماهانه حداکثر 2.8 میلیون تومان بهره‌مند خواهند شد که سقف این معافیت برای هر سال 4.2 هزار میلیارد تومان است.

تصمیمات جدید دولت برای کولبران
کد خبر: 192044
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هیئت دولت به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد، صنعت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل 138 قانون اساسی، آیین نامه ساماندهی مبادله در بازرچه های غیر رسمی موقت مرزی و واردات کولبری را اصلاح کرد.

بر اساس اصلاحیه ماده 6 این ایین نامه، کولبرانی که دارای سه سال سابقه اقامت در روستاهای حد فاصل 20 کیلو متری از نقطه صفر مرزی در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان و همچنین حد فاصل 50 کیلیو متری در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند می‌توانند برای واردات فهرست اقلام موضوع ماده 9 این آیین نامه از تخفیف سود بازرگانی ماهانه 7 میلیون ریال برای هر خانوار مرزنشین و حداکثر تا مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان برخوردار شوند.

سقف کلی میزان تخفیف این ماده حداکثر 4.2 هزار میلیارد تومان به ازای هر سال است که متناسب با تعداد مرزنشینان شناسایی شده و مورد تایید وزارت کشور تخصیص می‌یابد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها