کد خبر: 192054
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

وعده‌های انتخاباتی با کابینه منفعل و ساکت محقق نمی‌شود/ نظام پایش مستمر برای رصد مدیران ارشد دولتی طراحی شود

مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت باید یک نظام پایشی برای انتخاب مدیران در رده‌های مختلف در نظر بگیرد، گفت: این نظام رصدی باعث می‌شود مدیرانی که در جهت سیاست‌های دولت گام بر نمی‌دارند مشخص شوند.

وعده‌های انتخاباتی با کابینه منفعل و ساکت محقق نمی‌شود/ نظام پایش مستمر برای رصد مدیران ارشد دولتی طراحی شود
کد خبر: 192054
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا گلایه‌های آقای رئیس‌جمهور از وزرا هنوز وارد است،‌ گفت: از همان ابتدا هم پشتیبانان آقای روحانی مرتب این هشدار و تذکر را می‌دانند که مدیران باید شجاع باشند؛ آن‌ها بارها و بارها این نکته را گوشزد کردند که مسئولان باید اشخاصی باشند که در کنار کارآمدی و توان‌مندی شجاعت لازم را داشته باشند تا در روزها و میدان‌های سخت فشارها را تحمل کنند.

وی تاکید کرد: مدیران باید افرادی باشند که بتوانند گفت‌وگوی سازنده با بدنه اجتماعی جامعه، مخصوصا پایگاه رأی آقای روحانی داشته باشند.

مبلغ با بیان اینکه در این زمینه غفلت‌هایی شده است،‌ عنوان کرد: شاید در اوایل اهمیت این مسائل کمتر روشن بود و رئیس‌جمهور فکر می‌کرد با سبک و سیاق خود می‌تواند اهداف را پیش ببرد. اما بعدها مشخص شد این خلاءها و نقاط ضعف می‌تواند آثار زیانباری برای رئیس‌جمهور،‌ جامعه و دولت در برداشته باشد و یک سرخوردگی در جامعه به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: این نقاط ضعف می‌تواند مخالفان دولت را تشویق و تهیج کند و طمع آنان را بیشتر کند تا فشارهای بیشتری را بر دولت وارد کنند.

مبلغ با اشاره به اینکه به روحانی این هشدارها زیاد داده شد اما کمتر به آن‌ها توجه شد،‌ گفت: امروز خوشبختانه آقای روحانی به اهمیت این موضوع پی برده‌اند که باتوجه به شرایط، فشارهای مختلف سیاسی و جنگ روانی گسترده‌ای که وجود دارد عمق مشکل چیست و باید وارد فضایی شوند که مدیران را وادار کنند تا در برخورد با مردم،‌ موافقان و مخالفان تغییر مشی و روش دهند.

مبلغ با بیان اینکه این تجدیدنظر می‌تواند اتفاقات سازنده‌ای را رقم بزند، گفت: این را باید به فال نیک گرفت که آقای روحانی در برخی از سیاست‌ها و رفتارها تجدیدنظر و به یک عرصه جدید ورود کرده است و باید مورد استقبال قرار بگیرد.

یک نظام پایش مستمر برای رصد مدیران ارشد دولتی طراحی شود

معاون سیاسی وزرات کشور در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقد هستند که تعدادی از مدیران در دولت دلسوز نیستند و آن طور که باید و شاید در حوزه‌های خود فعالیت نمی‌کنند،‌ دولت برای این کاستی چه باید انجام دهد، گفت: انتخاب مدیران در شرایطی صورت گرفت که اهمیت این موضوع کمتر مد نظر قرار گرفته است،‌ طبعا ممکن بعضی از مدیران فاقد ویژگی‌هایی باشند که آقای رئیس‌جمهور در سخنان خود مطرح کردند و مد نظر دارند که باید به آن توجه کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: شرط اول این است که یک نظام پایش مستمر برای رصد مدیران ارشد دولتی طراحی و مشخص شود که آیا این افراد در راستای سیاست‌های مهمی که دولت تعیین کرده رفتار می‌کنند یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با یک دستور کلی نمی‌توان انتظار داشت که این امر محقق شود، امکان ندارد؛ لازمه اش این است که یک رصد مستمر وجود داشته باشد و اگر مشاهده شد یک مسئول و مدیری بر اساس آن چه که سیاست‌گذاری و یا گفته شده عمل نمی‌کند طبق دستور مقتضی با آن رفتار شود.

وی افزود: شرط دوم این است که یک اتاق فکر تشکیل شود و در آنجا بررسی‌های لازم صورت گیرد که چه نوع تعامل با جامعه و بدنه اجتماعی می‌تواند به یک گفت‌وگوی سازنده برسد. معتقدم برای این که یک مدیر شجاع باشد و از کسی جز خدا ترسی نداشته باشد نیاز به این است که یک عزم همگانی در دولت به وجود بیاید، همه دستگاه‌ها باید سعی کنند همراه و همسو با این سیاست دولت باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: برای این نظام پایشی ابتدا مشخص شود و بررسی کند که ابعاد چیست؟ عوامل، روش‌ها و ساز و کارهای مربوطه چیست.

روحانی می‌خواهد جامعه در آرامش و به‌دور از تنش باشد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که رئیس‌جمهور در برخی از سخنرانی‌های خود از دست‌های پشت پرده سخن می‌گوید چقدر ضرورت دارد ایشان از این اتاق فکرهای پشت پرده صبحت کند،‌ عنوان کرد: معتقدم علت عمده این که آقای رئیس جمهور تاکنون به این امور اشاره نکرده‌اند و یا بسیار کم پرداخته‌اند به دلیل سیاست خاص ایشان است، او می‌خواهد آرامش در جامعه بر قرار شود و چالش‌های کمتری وجود داشته باشد.

مبلغ تاکید کرد: باتوجه به این که عده‌ای قصد سنگ‌اندازی دارند و می‌خواهند که دولت با مشکل مواجه شود اعتقاد دارم آقای رئیس جمهور باید بیان کنند،‌ بعد از جریاناتی که در کشور اتفاق افتاد جامعه این انتظار دارد مشخص شود این افراد چه کسانی هستند ؟

وی خاطر‌نشان کرد: مردم نشان داده‌اند اگر با آن‌ها شفاف و صادقانه برخورد شود اعتمادشان بیشتر خواهد آقای رئیس‌جمهور باید در یکسری از مواردی که حساس و مهم است و به سرنوشت جامعه باز می‌گردد مطالب را بیان کنند و بگویند.

وعده‌های انتخاباتی با یک کابینه توان‌مند اتفاق می‌افتد

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که انتقادات به دولت درخصوص پیگیری‌ها وعده‌های انتخاباتی زیاد است،‌ رئیس‌جمهور چه باید انجام دهد گفت: به کرات گفته شده وعده‌هایی که آقای رئیس جمهور داده‌اند با یک کابینه و مدیران توانمند می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: با مدیران منفعل و ساکت نمی‌توان خواست‌ها و مطالبات مردم را به سر منزل مقصود رساند آن هم در شرایطی که بسیاری از تندورها انتقادات بی شماری را به دولت دارند پس باید در این زمینه تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها