کد خبر: 192368
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۴:۳۸:۰۰
| |

برنامه ناتو برای آموزش نیروهای عراقی

وزرای دفاع ناتو با طرحی برای آموزش نیروهای عراقی که شامل مبارزه با تروریسم، آموزش نیروهای فعال در زمینه خنثی‌سازی مواد منفجره، پزشکی نظامی، ایجاد نهادهای دفاعی و آکادمی‌های نظامی در عراق است، موافقت کردند.

برنامه ناتو برای آموزش نیروهای عراقی
کد خبر: 192368
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) در این رابطه اظهار داشت: بهترین سلاح برای مبارزه با تروریسم و تضمین ثبات و آرامش آموزش نیروهای بومی است، به این ترتیب گروه‌های خارجی از دخالت در این امر معاف می‌شوند.

استولتنبرگ فاش کرد، کشورهای عضو ناتو طرحی را تدوین کردند که اجازه ارتقای سطح آموزش نیروهای عراقی را می‌دهد.

دبیرکل ناتو اعلام کرد: ماموریت آموزش این نیروها در نشست سران ناتو در روزهای 11 و 12 ژوئیه آتی در بروکسل کلید خواهد خورد و این ماموریت شامل مبارزه با تروریسم، آموزش نیروهای فعال در زمینه خنثی‌سازی مواد منفجره، پزشکی نظامی، ایجاد نهادهای دفاعی و آکادمی‌های نظامی در عراق خواهد بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که موانع شرایط سیاسی پس از انتخابات در عراق در آینده اجرای این ماموریت تاثیری نگذارند.

وزرای دفاع ناتو نیز بر استمرار ماموریت‌های این پیمان در چارچوب ائتلاف ضد داعش تاکید کرده و ضمن بررسی راه‌های تقویت قدرت دفاعی خود تصمیم گرفتند مراکز فرماندهی نظامی‌شان در بغداد را تقویت کنند.

همچنین آنها درباره افق‌های استمرار حمایت‌ها از اردن و تونس گفت‌وگو کردند.

دبیرکل ناتو در کنفرانسی مطبوعاتی پیش از آغاز مذاکرات اخیر در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر دفاع قطر و درخواست وی برای عضویت کامل قطر در ناتو گفت: عضویت در ناتو براساس ماده 10 توافقنامه تشکیل این پیمان، تنها منحصر به کشورهای اروپایی آمریکای شمالی است.

وی افزود: قطر شریک مهمی برای ماست و ناتو همکاری‌هایی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد اما مرزهای ناتو از آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) و هم‌پیمانانش در اروپا فراتر نمی‌روند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها