کد خبر: 192390
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۷:۰۵:۰۰
| |

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تاکید کرد

همه علیه اسراییل

حضرتی، نماینده تهران در یادداشتی با اشاره به فحاشی‌های روز گذشته به علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی نوشت: به عنوان یکی از نمایندگان کوچک مردم و به عنوان یک روزنامه‌نگار که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای در جریان امر بوده است به برادرم دکتر صالحی اظهار ارادت کنم و متواضعانه به او بگویم که جفا دیدن و ملامت کشیدن صفت مردان خدا بوده است و کسی که با خدای خود عهد و پیمان بسته باشد از این جفاها چهره درهم نمی‌کند و دلش نمی‌شکند.

همه علیه اسراییل
کد خبر: 192390
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: روز قدس ارزش و اعتباری بین‌المللی دارد. به این دلیل آخرین جمعه ماه رمضان را برای مبارزه با اسراییل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتخاب کردند که روز قدس محصور در مرزهای سیاسی و عقیدتی نماند. نه‌تنها جغرافیا در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس نقش ندارد بلکه گرایش‌های سیاسی و عقیدتی هم به آن راه ندارد. لذا اگر خبرهای مربوط به روز قدس را طی این چهار دهه پی گرفته باشید، می‌دانید که در همه این سال‌ها و ...

در همه جای دنیا، حتی در امریکا و اروپا که متحدان سیاسی رژیم اشغالگر قدسند، آزادگان جهان به خیابان آمده‌اند و با صدای بلند آزادی قدس شریف را فریاد کشیده‌اند. مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی، چپ و راست، این طرفی و آن طرفی، روز قدس را محملی می‌دانند برای وحدت در مقابل رژیم صهیونیستی. به راستی هم جز با وحدت نمی‌شود با این رژیم سفاک جنگید. تعبیر امام(ره) هم که می‌گفتند اگر هر مسلمان سطلی آب بریزد، اسراییل را سیل می‌برد ناظر به همین وحدت مسلمین بود. لذا تا آنجا که ما به خاطر داریم، هیچ‌گاه، هیچ نیروی سیاسی‌ای دعوای جناحی‌اش را داخل در راهپیمایی روز قدس نکرده و مانع شده است تا چنین فرصت بی‌نظیری هزینه دعوای گروهی شود. در نظام جمهوری اسلامی دعوای سیاسی طبیعی است.

بهتر است به جای دعوا از عبارت «رقابت» استفاده کنیم. گروه‌های سیاسی با یکدیگر رقابت می‌کنند و تحت لوای قانون و زیر رای و نظر رهبری امور کشور را پیش می‌برند. به هر حال از اقتضائات دموکراسی یکی همین دعواها و رقابت‌ها است. اختلاف‌نظر سیاسی از ابتدای انقلاب بوده تا وقتی که کماکان صندوق رای سرنوشت سیاسی را معلوم کند خواهد بود. اما هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد. قرار بوده تا در روز قدس این خبر مهم به دنیا مخابره شود که ما - هر که هستیم و هر گرایشی داریم - در هدم اسراییل نظر واحد داریم و برای اعتلای ایران و حفظ مرزهای کشور از جان و دل مایه می‌گذاریم. اتفاقا این پیام مهم را نتانیاهو نیز گرفته و هر کجا تریبونی یافته به صراحت اعلام کرده است که در ایران بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فرقی نیست و دولت حسن روحانی همان‌قدر خواهان نابودی اسراییل است که سپاه پاسداران. این حرف، حرف درستی است و خدا را شکر که دشمنان اسلام و ایران آن را به خوبی گرفته‌اند. اما متاسفانه گاهی خود به دامی می‌افتیم که دشمنان برای‌مان تدارک دیده‌اند.

روز قدس امسال با توجه به شیطنت ترامپ و نتانیاهو می‌توانست دو پیام مهم و سرنوشت‌ساز را در خود منطوی داشته باشد؛ یکی همان یاری مظلومان و مبارزه با ستمگران، دوم اینکه ما به‌رغم همه اختلاف‌نظرهای سیاسی و جناحی، متحد و یکپارچه مقابل امریکا و اسراییل و متحدان‌شان ایستاده‌ایم. متاسفانه اما در چند جای راهپیمایی باشکوه امسال دیده شده است که نیروهای داخلی، دشمن خود را اشتباه گرفته‌اند و به جای مبارزه با اسراییل به مبارزه با «خودی‌»‌ها پرداخته‌اند و کینه خود را خرج سو‌‌ءتفاهم و خطای محاسباتی کرده‌اند. چطور می‌شود به جای مرگ بر اسراییل، به سمت نیروی خدوم و آگاه و دانایی چون دکتر صالحی نشانه رفت و او را در جمع دشنام داد و خدماتش را زیر سوال برد؟ چطور می‌شود کسی فرق خائن و خادم را نشناسد و به نیروهای انقلابی و زحمتکش- که تماما مورد تایید رهبری و نظام بوده‌اند- بد بگوید و برای آنها- همان‌طوری که قرار است برای اسراییل مرگ بخواهد- مرگ بخواهد؟ کمی شرم‌آور است و اگر از روی غفلت باشد، خداوند خودش هدایت کند و غافلان را ببخشد.

اما اگر اسراییل قرار بود در صفوف ملت نفوذ کند و مردم را به جان هم بیندازد شک نکنید که همین سناریو را پیش می‌برد. مایلم به عنوان یکی از نمایندگان کوچک مردم و به عنوان یک روزنامه‌نگار که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای در جریان امر بوده است به برادرم دکتر صالحی اظهار ارادت کنم و متواضعانه به او بگویم که جفا دیدن و ملامت کشیدن صفت مردان خدا بوده است و کسی که با خدای خود عهد و پیمان بسته باشد از این جفاها چهره درهم نمی‌کند و دلش نمی‌شکند. شما از مدیران خوشنام و متعهد و در عین حال متخصص این کشورید و همواره ماجور بوده‌اید. مردم قدرشناس و مسوولان بلندپایه کشور منزلت شما را می‌شناسند و به صداقت و خدمت شما گواهی می‌دهند.

برادرانه توصیه می‌کنم که از اتفاق امروز چیزی در دل نگیرید و ذره‌ای از عقیده و مرام خود دست نکشید. شما در حساس‌ترین برهه زمانی مسوولیتی سنگین و مهم را برعهده دارید و دلسوزی‌ها و فعالیت و زحمات شما بر کسی پوشیده نیست. مردم ایران قدردان زحمت شما و باقی مدیران و مسوولان خدمتگزار هستند و یقین بدانید که نام شما در تاریخ مبارزه این ملت علیه زیاده‌خواهی نظام سلطه ثبت خواهد شد. اجرکم عندلله. جز این حرفی نمی‌ماند مگر آرزوی هدم اسراییل غاصب و احقاق حق فلسطینی‌های مظلوم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها