پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مسائل حاشیه‌ای مثل آتش زدن پرچم در مجلس را بزرگ نکنیم/ نیازمند به گفت‌وگوی ملی هستیم/ بعضا منافع ملی قربانی مطامع جناحی در کشور می‌شود

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید در کشور باید تعریفی از منافع ملی داشته باشیم. به نظر او دو حزب عمده آمریکا هم در موضوعاتی که به منافع ملی برمی‌گردد، تعارف ندارند و بر روی آن اشتراک دارند اما در ایران شاهد این موضوع نیستیم.

مسائل حاشیه‌ای مثل آتش زدن پرچم در مجلس را بزرگ نکنیم/ نیازمند به گفت‌وگوی ملی هستیم/ بعضا منافع ملی قربانی مطامع جناحی در کشور می‌شود
کد خبر: 192894
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز سروری نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس و دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه گفت‌وگوی ملی در شرایط کنونی چقدر می‌تواند منجر به وحدت ملی شود، به «اعتمادآنلاین» گفت: باید دید که گفت‌وگوی ملی را از چه منظری و با چه مفهومی مطرح می‌کنند. برخی از موضع واگرایانه و استیصال و انفعال مطرح می‌کنند که ما با این موضوع مخالف هستیم. اما برخی از موضع انسجام، هم‌افزایی و همگرایی گفت‌وگوی ملی را مطرح می‌کنند و اینکه ظرفیت‌های نظام باید بر روی مبانی انقلاب تمرکز پیدا کند که قطعاً این گفت‌وگو در هرزمانی لازم است.

او تاکید کرد: ما نیازمند به گفت‌وگوهای ملی هستیم که زمینه‌های هم‌افزایی و تمرکز بر اشتراکات و تخفیف اختلافات را به دنبال داشته باشد، از این نظر گفت‌وگوها با این تعریف امری ضروری است اما با تعریف اول به نظر می‌رسد که اهداف پشت پرده‌ای دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با توجه به شرایط کنونی کشور و فشارهای خارجی، خطاب به جریانات سیاسی گفت: همه باید از شرایط موجود کشور درس بگیریم و مسائل را سیاسی نکنیم. نکاتی در حال حاضر وجود دارد که می‌تواند موجب عبرت و استفاده مفید جریانات سیاسی از وضعیت کنونی باشد. ما تجربه مذاکره با آمریکا راداریم که متأسفانه با بدعهدی آمریکا مواجه شد.

سروری ادامه داد: با توجه به روندی که اروپایی‌ها در برجام ادامه می‌دهند بیشتر هزینه‌های خودمان را افزایش می‌دهیم. اروپا در مقامی نیست که بتواند جای آمریکا را پر کند و مشکل اساسی ما هم در برجام آمریکایی‌ها بودند. به همین دلیل اگر با یک نگاه غیرسیاسی و کارشناسی موضوعات را بررسی کنیم حتماً می‌توانیم هم‌افزایی در بین افراد و گروه‌های سیاسی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: در کشور باید تعریفی از منافع ملی داشته باشیم. دو حزب عمده آمریکا هم در موضوعاتی که به منافع ملی برمی‌گردد، تعارف ندارند و بر روی آن اشتراک دارند. اما در ایران شاهد این موضوع نیستیم و بعضاً تمایلات حزبی و جناحی ما باعث می‌شود که منافع ملی را قربانی مطامع جناحی کنیم.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اقدامات برخی نمایندگان اصولگرا بعد از خروج آمریکا از برجام، گفت: در آمریکا هم پرچم آتش می‌زنند این اقدامات برای نشان دادن اعتراضشان نسبت به رفتار غلط آمریکا است. نباید مسائل حاشیه‌ای را بزرگ کنیم و دشمن اصلی که فتنه‌انگیزی می‌کند و حق ملی ما را می‌خورد را رها کنیم و بر سر اینکه یک پرچم را آتش زدند و یا نزدند بحث کنیم. این موضوع بر روی فرایند سیاسی و موضوعات مهم تأثیرگذار نیست.

سروری تاکید کرد: باید موضوعات را الویت‌بندی کنیم و اهمیت مسائل را نگاه کنیم. امریکا از برجام خارج‌شده و برخلاف تعهداتی که داشته تحریم‌های سخت‌تری نسبت به قبل از برجام را انجام می‌دهد. اروپایی‌ها درحالی‌که با ما مذاکره می‌کنند شرکت‌هایشان یکی پس از دیگری از کشور خارج می‌شود و ما باید یک وفاق ملی در این زمینه ایجاد کنیم. رسانه‌ها، جریانات، گروه‌ها و احزاب باید بر روی منافع اصلی کشور تمرکز کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها