کد خبر: 193009
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

سیدفرید موسوی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

می‌خواهیم نظام باشگاه‌داری را در ایران اصلاح کنیم/ واقعیت موجود در فوتبال کشورمان را پنهان نکنیم/ باشگاه‌هایمان را از بنگاهی رانتی و وابسته به نهادی اقتصادی و سودده تبدیل کنیم

سیدفرید موسوی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در طرح تحقیق و تفخص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، پیش از هر چیز به دنبال اصلاح ساختاری باشگاه‌داری کشور به عنوان یک فعالیت اقتصادی هستیم.

می‌خواهیم نظام باشگاه‌داری را در ایران اصلاح کنیم/ واقعیت موجود در فوتبال کشورمان را پنهان نکنیم/ باشگاه‌هایمان را از بنگاهی رانتی و وابسته به نهادی اقتصادی و سودده تبدیل کنیم
کد خبر: 193009
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدفرید موسوی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در طرح تحقیق و تفخص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، پیش از هر چیز به دنبال اصلاح ساختاری باشگاه‌داری کشور به عنوان یک فعالیت اقتصادی هستیم که به هر حال مستقیم و غیرمستقیم از منابع دولتی استفاده می‌کنند. باید بپذیریم که تا ساختار باشگاه‌داری ما اصلاح نشود، خروجی فوتبال ما همین خواهد بود که هست. ما در این طرح تحقیق و تفحص به دنبال آسیب‌شناسی در فرآیندهای این صنعت هستیم تا با گزارش آن و پیگیری برای بهبود روش‌ها، فوتبال کشور را به سمت حرفه‌ای شدن هدایت کنیم.

موسوی ادامه داد: آنچه تاکنون در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گذشته بدون شک یک سوءمدیریت ساختاری است که ابهامات مالی، عملکردی و شائبه‌های بسیاری را درباره همه اجزای فرآیندی این دو باشگاه از مدل قراردادهای مختلف گرفته تا غیرشفاف بودن عملکردها و رویه‌ها ایجاد کرده است. بررسی‌های اجمالی صورت گرفته بر عملکرد مدیریتی دو باشگاه طی ده سال گذشته موارد متعدد، پی در پی و مکرری از این سوء‌مدیریت نهادینه شده را نمایان می‌کند.


سخنگوی فراکسیون ورزش گفت: در حوزه مالی نتیجه عملکرد مدیریت این دو باشگاه پرطرفدار، بدهی انباشته حداقل 150 میلیارد تومانی برای هریک از آنهاست. به گونه ای که تقریبا هر شخص حقیقی یا حقوقی که مراوده ای با این دو باشگاه داشته از آنها طلبکار است. هر دو باشگاه بزرگ کشور در سال‌های گذشته با محرومیت‌های متعددی از سوی نهادهای بین‌المللی مواجه شده‌اند، از کسر امتیاز به خاطر عدم اجرای مفاد قرارادادهای منعقد شده گرفته تا محرومیت از نقل و انتقال بازیکن، مربی، جریمه‌های مالی سنگین و محرومیت از حضور در رویدادهای بین‌المللی که همه این عوامل دست به دست هم داد تا عملکرد دو باشگاه در چهارچوب قانونی بررسی شود تا بتوانیم با اصلاح ساختار آن به سمت باشگاه‌داری حرفه ای حرکت کنیم.


موسوی در پایان به اعتمادآنلاین گفت: امیدوارم بتوانیم با طرح تحقیق و تفحص از این دو باشگاه بزرگ ایران که هواداران بیشماری دارند ساختارها را اصلاح کنیم تا یکبار برای همیشه به آن چیزی برسیم که همواره و به دروغ به فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های بین‌المللی اعلام کرده‌ایم تا واقعیت موجود در فوتبال کشورمان را پنهان نکنیم و باشگاه‌هایمان را از بنگاهی رانتی و وابسته، به نهادی اقتصادی و سودده و صدالبته خصوصی بدل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها