کد خبر: 193079
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۹:۱۵:۰۰
| |

سیروس الوند در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین:

اهالی سینما اصغر بیچاره را فراموش نمی‌کنند/ اصغر بیچاره یکی از ستون‌های سینمای ایران بود

سیروس الوند با اشاره به سالگرد درگذشت اصغر بیچاره گفت: «او بسیار دلسوز بود. به همه کمک می‌کرد و برایش فرقی نداشت که فیلمساز چه کسی است یا با چه گرایشی کار می‌کند و به کجا وصل است. او دوستان زیادی از موج نو گرفته تا فیلمفارسی‌ساز و حتی تحصیل‌کننده‌های سینما داشت و کار با هر کدام از آنها برایش فرقی نمی‌کرد. بنابراین همه می‌توانستند روی کمک‌های او حساب کنند.»

اهالی سینما اصغر بیچاره را فراموش نمی‌کنند/ اصغر بیچاره یکی از ستون‌های سینمای ایران بود
کد خبر: 193079
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- امروز سالگرد درگذشت اصغر بیچاره عکاس قدیمی سینمای ایران است. سیروس الوند کارگردان مطرح سینمای ایران خاطرات قابل توجهی با اصغر بیچاره دارد و این عکاس قدیمی در اولین ساخته سیروس الوند به او کمک‌های قابل توجهی کرد. الوند می‌گوید اصغر بیچاره یکی از ستون‌های سینمای ایران و از دوستان صمیمی علی حاتمی و جلال مقدم بوده است.

اصغر بیچاره

سیروس الوند با اشاره به سالگرد درگذشت اصغر‌ بیچاره به اعتماد‌آنلاین گفت: «اولین فیلم من در شهر یزد ساخته شد. در این فیلم یک صحنه زندان داشتیم و قرار بود ملاقاتی در زندان شکل بگیرد. قصد داشتم صحنه‌ای هم در داخل امامزاده بگیرم، اما امکان ضبط این صحنه‌ها را نداشتیم. در حقیقت چنین اجازه‌ای را به ما ندادند. آن زمان در هیچکدام از این لوکیشن‌ها اجازه کار نمی‌دادند. بعد از اینکه چنین امکان‌هایی منتفی شد به تهران آمدم تا این صحنه ها را بگیریم. جالب است که در تهران هم نتوانستیم فیلمبرداری کنیم تا اینکه اصغر بیچاره به کمک من آمد. جالب است که تمام این صحنه‌ها را با کمک پلاتو، در خانه او اجرا کردیم و درست همان چیزی شد که مد نظر داشتم. اصغر بیچاره تمام این لوکیشن‌ها را در خانه خود درست کرد و این برای من جالب بود.»

الوند ادامه داد: «بعد از این اتفاقات به این موضوع پی بردم که اصغر بیچاره در چندین حوزه نابغه است. او بسیار دلسوز بود. به همه کمک می کرد و برایش فرقی نداشت که فیلمساز چه کسی است یا با چه گرایشی کار می‌کند و به کجا وصل است. او دوستان زیادی از موج نو گرفته تا فیلمفارسی ساز و حتی تحصیل‌کننده‌های سینما داشت و کار با هر کدام از آنها برایش فرقی نمی‌کرد. بنابراین همه می‌توانستند روی کمک‌های او حساب کنند.»

کارگردان فیلم «مزاحم» درباره روابط دوستانه اصغر بیچاره با اهالی سینما به اعتماد‌آنلاین گفت: «او یکی از همدم‌های واقعی علی حاتمی و جلال مقدم بود. فیلمی نبود که علی حاتمی بسازد و اصغر بیچاره یکی از عوامل آن نباشد. اصغر بیچاره هم عکاس بود، هم فیلمبردار و شعور سینمایی قابل توجهی داشت. اصغر بیچاره ستون سینمای ایران بود. بعد از انقلاب در چند فیلم بازی کرد. فیلم «چهره» را به یاد دارم که نقش یک گریمور را در آن داشت. البته در فیلم «مزاحم» نیز در کنار خسرو شکیبایی بازی کرد. بچه‌های سینما اصغر بیچاره را فراموش نمی‌کنند و کسی از او خاطره بد ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها