کد خبر: 193248
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

به خاطر صلح، عشق و فوتبال؛

پوستری که بهزاد شیشه‌گران برای جام جهانی طراحی کرد

بهزاد شیشه‌گران طراح و گرافیست در آستانه آغاز جام جهانی پوستری را برای این رقابت‌ها طراحی کرد.

پوستری که بهزاد شیشه‌گران برای جام جهانی طراحی کرد
کد خبر: 193248
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهزاد شیشه‌گران طراح و گرافیست پوستری برای جام جهانی طراحی کرده است. او در کنار این پوستر که برای اولین‌بار منتشر می‌شود یادداشتی را در اختیار اعتمادآنلاین قرار داده که در ادامه می‌خوانید:

«جام جهانی فیفا، مسابقات حرفه‌ای فوتبال است که در رده مردان و بین اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) برگزار می‌شود. این مسابقات از سال 1930 بطور مرتب و هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های 1942 و 1946 و به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشده‌است. قهرمان فعلی جهان، تیم ملی فوتبال آلمان است که در سال 2014 قهرمان شد.

در حال حاضر، مسابقات در طی نزدیک به یک ماه و با حضور 32 تیم به‌علاوه کشور (های) میزبان برگزار می‌شود که به این مرحله از مسابقات، معمولاً مرحله نهایی جام جهانی گفته می‌شود. تیم‌ها برای ورود به مرحله نهایی جام، در طی 3 سال قبل از آغاز آن، تلاش کرده و در نهایت به همراه کشور (های) میزبان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

تاکنون 20 جام جهانی برگزار شده‌است و تنها 8 کشور موفق به فتح این مسابقات شدند که کشور [برزیل] با 5 قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت هاست. همچنین برزیلی ها تنها تیم در دنیا هستند که در تمام 20 دوره رقابت‌ها حضور داشتند. آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی، دومین تیم‌های پرافتخار دنیا هستند، آرژانتین و اوروگویه با 2 قهرمانی و کشورهای انگلیس، فرانسه و اسپانیا 3 بار تجربه کسب عنوان قهرمانی را دارند.

پیشینه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال به پنج دوره شامل یک دوره قبل از انقلاب (جام جهانی 1978 آرژانتین) و چهار دوره بعد از انقلاب (جام جهانی 1998 فرانسه، جام جهانی 2006 آلمان، جام جهانی 2014 برزیل و جام جهانی 2018 روسیه) می شود.

جام جهانی، پربیننده ترین رویداد ورزشی دنیاست که در حاشیه این رویداد ورزشی فعالیت های فرهنگی و هنری متعددی از سوی کشور میزبان در ایام جام جهانی ترتیب داده می شود و هنرمندان نیز به شکل ها و شیوه های مختلف در این رویداد سهیم می شوند.

با توجه به اهمیت راه یابی تیم فوتیال ایران به این دوره از بازی های جهانی ضرورت این وجود داشت که فدراسیون فوتبال با همکاری انجمن ها و نهادها برنامه های فرهنگی متعددی را ترتیب می داد اما متاسفانه فدراسیون فوتبال همچون سایر نهادهای مرتبط در این بخش بسیار ضعیف عمل کرد و فعالیت خاصی در این باره انجام نداد. اما از پنج دوره حضور ایران در جام جهانی، نگارنده برای چهار دوره آن به صورت خودجوش و بدون حمایت برای این رویداد مهم ورزشی کشور یک مجموعه پوستر طراحی کرده ام. البته این وظیفه دولت هاست که متأسفانه تا کنون مغفول مانده است.»

پوستر جام جهانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها