کد خبر: 193249
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۱:۱۸:۰۰
| |

رضا‌‌ بهبودی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

«عصبانی نیستم» نگرشی انتقادی نسبت به مسائل اجتماعی دارد/ توقیف محصولات فرهنگی باعث توجه بیشتر مردم به آنها می‌شود

رضا بهبودی با اشاره به موضوع فیلم «عصبانی نیستم» گفت: «متاسفانه مسائل سیاسی و عدم توجه به توسعه سیاسی باعث می‌شود که توسعه اقتصادی هم در کشور شکل نگیرد. گفتمان دوم خرداد هم اشاره‌ای به این مسائل داشت و این سؤال شکل گرفت که توسعه اقتصادی اهمیت بیشتری دارد یا توسعه سیاسی؟ هرچند باید این دو موضوع را با توجه به موقعیت فعلی یک جامعه در نظر گرفت.»

«عصبانی نیستم» نگرشی انتقادی نسبت به مسائل اجتماعی دارد/ توقیف محصولات فرهنگی باعث توجه بیشتر مردم به آنها می‌شود
کد خبر: 193249
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- رضا بهبودی بازیگر فیلم «عصبانی نیستم» معتقد است که یکی از دلایل اصلی فروش این فیلم توقیف چند ساله آن و نگاه انتقادی فیلم نسبت به مسائل اجتماعی است. بهبودی می‌گوید «عصبانی نیستم» از لایه‌های مختلفی برخوردار است و عشق و سیاست جایگاه ویژه‌ای در آن دارد.

رضا‌ بهبودی بازیگر فیلم «عصبانی نیستم»‌ درباره فروش این فیلم به اعتمادآنلاین گفت: «فروش قابل توجه «عصبانی نیستم» چند دلیل دارد. به هر حال سوژه، روایت و بازی بازیگران فیلم یعنی خانم باران کوثری و نوید محمدزاده تاثیرگذار بوده است. به هر حال این فیلم 5 سال توقیف بوده و عموما فیلم‌هایی که توقیف می‌شوند و اجازه نمایش و عرضه پیدا نمی‌کنند بیش از آثار دیگر مورد توجه قرار می گیرد. «عصبانی نیستم» هم از این قاعده مستثنا نبود. هر محصول فرهنگی که توقیف می‌شود ناخودآگاه مورد توجه مخاطبان خاص و عام قرار می‌گیرد. موضوع و حرفی که فیلم «عصبانی نیستم» می‌زند به‌روز است و برای مخاطب جذاب است. شکل و ارائه فیلم هم به گونه‌ای است که نکات مهمی را بیان می‌کند.»

بهبودی ادامه داد: «البته روایت اتفاقات 9 سال گذشته نسبت به امروز قابل تحقیق و مطالعه است. این فیلم لایه‌های مختلفی دارد و معضلات اجتماعی در فیلم موج می‌زند. انتخاب نویسنده و کارگردان فیلم این است که معضلات اجتماعی در یک بستر عاطفی بیان شود. اعتراض اجتماعی هم در فیلم دیده می‌شود. شاید سوژه اعتراضی این فیلم از ابتدا در ذهن کارگردان وجود داشته، اما نکته مهم این است که چگونه و با چه ظرافتی آن را بیان کند. همیشه بین عاشق و معشوق یا در مسیر کامیابی و وصال موانع زیادی وجود دارد، اما چنین موانعی این بار در یک فیلم اجتماعی نمود پیدا می‌کند. در این فیلم می‌بینیم که قدرت و موانع سیاسی باعث می‌شود صدای شما شنیده نشود و به نوعی مطالبات افراد مورد توجه قرار نگیرد. «عصبانی نیستم» به فیلم‌های تیپیکالی که فقط درباره عشق صحبت می‌کنند شبیه نیست.»

این بازیگر سینما و تئاتر درباره موضوع فیلم گفت: «تاسفانه مسائل سیاسی و عدم توجه به توسعه سیاسی باعث می‌شود که توسعه اقتصادی هم در کشور شکل نگیرد. گفتمان دوم خرداد هم اشاره‌ای به این مسائل داشت و این سؤال شکل گرفت که توسعه اقتصادی اهمیت بیشتری دارد یا توسعه سیاسی؟ هرچند باید این دو موضوع را با توجه به موقعیت فعلی یک جامعه در نظر گرفت. این اختلاف نظر از دوم خرداد به وجود آمد و هنوز هم به آن رسیدگی نشده است. بسیاری از لایه‌های اجتماعی کشور دچار تزلزل است و باید به آنها توجه شود. این فیلم با ریشه‌های انتقادی و مضامین احساسی، خود را در قالب یک دوره از تاریخ معاصر کشور که سال 88 بود جای داده است.»

بازیگر فیلم «عصبانی نیستم» در انتها درباره دیگر فعالیت‌هایش به اعتمادآنلاین گفت: «اخیرا فیلمی به نام «موج اف‌ام ردیف 48» را به کارگردانی کیارش اسدزاده بازی کردم. یک تئاتر هم با آقای پیروزفر دارم که به‌زودی روی صحنه می‌رود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها