کد خبر: 193609
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

یونان و مقدونیه فردا توافق تغییر نام را امضا می‌کنند/ سیپراس در معرض رای عدم اعتماد

مقدونیه و یونان فردا یکشنبه توافقی را برای تغییر نام جمهوری یوگوسلاوی سابق به امضا خواهند رساند. این در حالی است که دو کشور با مخالفت‌های داخلی بر سر تغییر این نام مواجه هستند.

یونان و مقدونیه فردا توافق تغییر نام را امضا می‌کنند/ سیپراس در معرض رای عدم اعتماد
کد خبر: 193609
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت مطبوعات یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این توافق در منطقه "پرسپس" که با یونان، مقدونیه و آلبانی هم‌مرز است، توسط وزرای امور خارجه دو کشور به امضا خواهد رسید.

به گزارش رویترز، این بیانیه‌ اطلاعات دیگری درباره محل و زمان دقیق امضای این توافق ارائه نکرد.

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان و زوران زائف، همتای او از مقدونیه که در مراسم امضای این توافق حضور خواهند داشت، با نام " جمهوری مقدونیه شمالی" برای مقدونیه کنونی موافق کرده‌اند. این کشور هم‌اکنون در سازمان ملل با نام موقت "جمهوری یوگوسلاو سابق مقدونیه" خوانده می‌شود.

این توافق‌نامه در هر دو کشور با مخالت‌های شدیدی مواجه شده است. رییس جمهور مقدونیه متعهد شده است که جلوی این قرارداد را بگیرد و در یونان نیز اپوزیسیون این کشور در پارلمان علیه سیپراس رای عدم اعتماد داده‌اند و قرار است این موضوع در پارلمان بررسی شود.

آتن مدت‌ها است که با استفاده از نام مقدونیه از سوی همسایه شمالی خود مخالف است و می‌گوید این نام ادعای حاکمیت بر استان شمالی یونان به همین نام را با خود به همراه دارد.

این توافق ملزم خواهد بود که تایید پارلمان ملی را به دست آورد و باید در همه‌پرسی مقدونیه مورد تایید قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها