کد خبر: 193613
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

دیدار هیلی، کوشنر و گوترش درباره غزه

کاخ سفید اعلام کرد سفیر آمریکا در سازمان ملل و مشاور کاخ سفید در نیویورک با دبیرکل سازمان ملل دیدار کردند و درخصوص اقدامات آمریکا برای گسترش صلح در خاورمیانه و برآوردن نیازهای بشردوستانه در غزه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دیدار هیلی، کوشنر و گوترش درباره غزه
کد خبر: 193613
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کاخ سفید طی بیانیه‌آی درباره دیدار جارد کوشنر، مشاور کاخ سفید، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نوشت: این مقامات گفت‌وگویی سازنده درخصوص اقدامات آمریکا برای گسترش صلح در خاورمیانه و برآورده کردن نیازهای بشردوستانه در غزه داشته‌اند. آنان همچنین به بررسی اقدامات اخیر سازمان ملل نیز پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه کاخ سفید، جیسن گرینبلت، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی نیز حضور داشت. مقامات آمریکایی از محکوم کردن اسرائیل برای خشونت‌های اخیر غزه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل ناراضی هستند.

مجمع سازمان ملل پیش از این قطعنامه‌ای را علیه اعمال زور بیش از حد از سوی سربازان اسرائیلی علیه فلسطینیان غزه وضع کرد و حفاظت بین‌المللی برای مردم غزه را خواستار شد.

هیلی برای عدم اشاره به حماس که کنترل غزه را در دست دارد، از این قطعنامه انتقاد کرد.

در پی این انتقاد، اصلاحیه‌ای برای اشاره به حماس و "حق اسرائیل برای دفاع از خود" ارائه شد اما با دریافت تنها 62 رای، به تصویب نرسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها