روحانی،‌ رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

موفقیت‌های ورزشی موجب تقویت غرور، انسجام ملی و نشاط اجتماعی است

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با اشاره به نشاط معنوی، روزه‌داری و عبادات مردم در ماه مبارک رمضان گفت: مردم علاوه بر تزکیه و صیقل روح، ارتباط بیشتر با پروردگار و کمک به نیازمندان؛ در روز قدس نیز با حضور گسترده و پرشور، به وظیفه دینی، سیاسی و انقلابی خود عمل کردند.

موفقیت‌های ورزشی موجب تقویت غرور، انسجام ملی و نشاط اجتماعی است
کد خبر: 194334
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۲۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی عصر سه‌‌‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موفقیت‌‌‌های ورزشی را موجب تقویت غرور و انسجام ملی و نشاط اجتماعی دانست و گفت: همزمانی پیروزی تیم ملی فوتبال در اولین بازی جام جهانی روسیه، نشاط ملی و شادی مردم در عید سعید فطر را مضاعف کرد لذا باید از هموطنان وطن‌‌‌دوست و زنان و مردان ایرانی که به شکل‌‌‌‌های گوناگون موجب تشویق ورزشکاران عزیز بودند، تشکر و تقدیر کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ورزش نمادی موثر از یکپارچگی ملی است. مردم ایران نشان داده‌‌‌‌اند عاشق کشور خود هستند و از هر فرد و حرکتی که باعث موفقیت و اعتلای نام ایران در عرصه بین‌‌‌المللی شود، تجلیل می‌‌‌کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل شرایط بین‌‌‌المللی و اقدامات بدخواهان برای تضعیف اعتماد مردم به مسئولان و امید آنها به آینده، اظهار داشت: مردم و مسوولان در 40 سال گذشته و شرایطی بسیار سخت‌‌‌تر کنار هم ایستاده‌‌اند و امروز نیز هرچه متحدتر باشیم راحت‌‌‌تر از مشکلات عبور می‌‌‌‌‌‌کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظرفیت‌‌‌های عظیم اقتصادی کشور و هماهنگی و تلاش مسئولان دولت و سایر قوا در این عرصه، تصریح کرد که علاوه بر اقدامات اقتصادی، ضروری است که اقدامات فرهنگی و پیوست‌‌‌های رسانه‌‌‌ای نیز برای اطلاع‌‌‌رسانی صحیح به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

روحانی ضمن آرزوی رحمت واسعه برای حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین احمدی و تقدیر از خدمات آن مرحوم به عنوان با سابقه‌‌‌‌ترین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایشان همواره شخصیتی علمی، انقلابی و فرهنگی مورد احترام جامعه بود. نقش ارزشمندی در حوزه و دانشگاه داشت، شاگردان برجسته‌‌‌‌ای تربیت کرد و در موسسه سمت نیز منشاء خدمات ماندگار علمی و آموزشی بود.

رئیس‌‌‌جمهور مرحوم احمدی را شخصیتی صریح‌‌‌‌اللهجه، بدون تعلق جناحی و دغدغه‌‌‌مند فرهنگ و جامعه عنوان کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به تغییر روسای کمیسیون‌‌‌‌های مجلس شورای اسلامی، از زحمات اعضای قبلی تقدیر و به اعضای جدید شورا خیرمقدم گفت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها