ویژه //

اقدامات تحسین برانگیز همراه اول در رابطه با ماجرای هدیه عید فطر

همراه اول برای کاربرانی که به دام شایعه هدیه عید فطر افتاده‌اند و به طور ناخواسته بسته گران قیمت 200 هزار تومانی را خریداری کرده‌اند، تمهیدات قابل توجه‌ای را در نظر گرفته و بهترین شرایط را برای مشترکین خودش ایجاد کرده است.

اقدامات تحسین برانگیز همراه اول در رابطه با ماجرای هدیه عید فطر
کد خبر: 194440
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۳:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قضیه از آن‌جایی شروع شد که در شبکه‌های اجتماعی مختلف پیامی با عنوان وسوسه‌انگیز «هدیه عید فطر همراه اول» منتشر گردید و دست به دست کاربران چرخید. در این پیام از کاربر درخواست می‌شد تا با وارد نمودن کد USSD موجود، از هدیه ویژه همراه اول که 120 گیگابایت اینترنت برای یکسال بوده، استفاده کند. به همین ترتیب افراد زیادی بدون توجه به کد قرار گرفته، آن را در گوشی خود وارد کرده‌اند و با پیغام "بسته یکساله 120 گیگابایتی با قیمت 200 هزار تومان برای شما فعال شد" مواجه شده‌اند.

نکته‌ای که این دسته از افراد به آن توجه‌ای نداشتند، دستور کد USSD قرار گرفته در متن پیام منتشر شده است. این کد که با *100* شروع شده، برای خرید بسته اینترنت همراه اول استفاده می‌شود. در واقع مشترکین با کد #100* می‌توانند مرحله به مرحله و با وارد نمودن شماره‌‌ گروه‌های مربوطه‌، برای یافتن بسته اینترنت مورد نیازشان جلو بروند و در آخر بسته مناسب را خریداری کند. اما کد USSD منتشر شده، حاوی شماره تمامی مراحل برای خرید بسته یکساله 120 گیگابایتی با قیمت 200 هزارتومان بوده و کاربر بدون متوجه شده اینکه در حال وارد نمودن کد مراحل خرید بسته است، آن را یکجا و به صورت آنی خریداری می‌کند.




از آنجایی که هزینه خریداری بسته در صورت‌حساب‌ مشترکین دایمی همراه اول محسابه می‌شود، این دسته از کاربران بیشتر به دام این پیام جعلی افتاده‌اند.

همراه اول با مطلع شدن از این شایعات، به سرعت خبری را با عنوان " تکذیب عیدی اینترنت 120گیگابایتی" در وبسایت اصلی خودش منتشر کرد و کاربران را از جعلی بودن کد USSD هدیه عید فطر، مطلع نمود. این خبر در کانال رسمی تلگرام این کمپانی هم کار شد و افراد زیادی را از این قضیه باخبر کرد.

با وجود اینکه عدم اعتماد به این دسته شایعات، وابسته به تصمیم‌گیری خود مشترکین بوده و کاربران باید دقت لازم را در این موارد به کار گیرند، همراه اول برای افراد زیان دیده برنامه‌ خاصی را تدارک دیده است. این اپراتور با درک این که کاربران زیادی به دام شایعه هدیه عید فطر افتاده‌اند و به طور ناخواسته و بدون اینکه خواهان خریداری بسته 120 گیگابایتی باشند، آن را فعال کرده‌اند، تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. بر اساس گفته همراه اول، امکان غیرفعال سازی بسته 120 گیگابایتی برای افراد زیان دیده فراهم می‌شود تا بتوانند بدون توجه به اینکه چقدر از حجم بسته را مصرف کرده‌اند، آن را لغو کنند و هزینه پرداختی را بازگردانند. علاوه بر این، از قطع میان دوره یا پایان دوره این مشترکین هم ممانعت به عمل می‌آید.

همراه اول بارها اعلام کرده که کاربران اخبار این‌چنینی و وضعیت طرح‌های ویژه مناسبتی را تنها از طریق پیامک، پرتال و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و به دیگر موارد منتشر شده در فضای اینترنت توجهی نکنند. اما باز هم با وجود انتشار این اطلاعیه‌ها، عده‌ای به پیام‌های کذب در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعتماد کرده‌اند و گرفتار مشکلات مختلفی شده‌اند.

اقدامات همراه اول برای افراد زیان دیده از شایعه هدیه عید فطر، نشان دهنده اهمیت بالای مشترکینش بوده و بسیار ستودنی و قابل تقدیر است؛ چرا که مسئولیت چنین اشتباهاتی بر عهده اپراتور نبوده و خود کاربر باید در این مواقع تمامی دقتش را به کار گیرد.

امکان لغو بسته فعال شده حتی در صورتی که از آن استفاده کرده باشید، حرکت بسیار مثبتی است که در اختیار مشترکین زیان دیده‌ همراه اول قرار گرفته و فکر هم نمی‌کنیم تا به حال اپراتوری با هدف جلب رضایت کاربرانش، دست به چنین اقدامی زده باشد.

همراه اول با بازگرداندن هزینه پرداخت شده به صورت کامل و همچنین جلوگیری از یک‌طرفه شدن خط در طی فعال سازی بسته 120 گیگابایتی، رضایت افراد گرفتار شده به شایعات را جلب کرده است. همچنین این اقدامات باعث شده تا اعتماد مشترکین به اپراتور اول کشور، بیش از قبل گردد و کاربران با خیال آسوده‌تری از این سرویس استفاده کنند.

علاوه بر این‌ها طبق بیانیه همراه اول در این زمینه، برای جلوگیری از به وجود آمدن این دسته مشکلات برای مشترکین، خرید بسته بدون تایید نهایی کاربر لغو می‌شود تا افراد با اطمینان کامل، بسته اینترنتی را خریداری کنند. در این حالت حتی اگر کد USSD آماده را هم وارد کنید، به صورت آنی بسته فعال نشده و از شما تاییدیه درخواست می‌شود.

نظر شما در رابطه با اقدامات همراه اول برای افراد زیان دیده از شایعه هدیه عید فطر چیست؟ آیا شما به دام شایعه هدیه عید فطر همراه اول افتاده‌اید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها