معصومه ابتکار: 

نمی‌توان اتفاقات ایرانهشر را انکار کرد

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهوری درباره موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر اعلام کرد که هنوز ابعاد موضوع مشخص نیست، اما اینکه اتفاق‌هایی افتاده قطعی است.

نمی‌توان اتفاقات ایرانهشر را انکار کرد
کد خبر: 194666
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار درباره پیگیری پرونده تجاوز به 41 نفر از دختران ایرانشهر و اظهارات دادستان کل کشور که آن را نادرست خوانده بود، گفت: «این‌طور که دادستان کل کشور گفته است، نمی‌توان قطعی نظر داد. بنده چندین مورد با استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مقام‌هایی که با این ماجرا درگیر بودند صحبت کرده‌ام، به هر حال اتفاقاتی افتاده است و نمی‌توان آن را انکار کرد.»

او افزود: «اینکه ابعاد موضوع چقدر بوده است مشخص نیست و هنوز نمی‌توان درباره درستی یا نادرستی ادعاها اظهار نظر کرد. متاسفانه گاهی موضع‌گیری‌هایی می‌شود که برخورد منطقی با موضوع را بسیار دشوار می‌‌کند. تلاش ما این است که این موضوع به زودی به‌صورت جدی رسیدگی و پیگیری شود و هدف نمایندگان قوه قضائیه نیز همین است.»

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری گفت:‌ «این موضوع به صورت جدی در استان در حال پیگیری است. نیروی انتظامی و قوه قضائیه به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و انتظار این است که یک رسیدگی کامل شود تا هرگز کسی‌که حتی در فکر تعرض به دختران است احساس امنیت نداشته باشد و فضا برای متعرضان و خشونت طلب‌ها ناامن شود‌.»

او تصریح کرد: «تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم و همانطور که گفتم قانون در این زمینه تصمیم‌گیری لازم را می‌کند و بسیار مهم است که دختران جوان و به طور کلی همه جوانان در قبال خشونت آموزش لازم را ببیند و بدانند که خشونت چیست.»

او ادامه داد: «مسئله آموزش در این زمینه از سطح مدارس تا دانشگاه‌ها می‌تواند در بخش مهارت‌های زندگی باشد و به عزت نفس و اعتماد به نفس جوانان بسیار کمک می‌کند.»

ابتکار گفت: «علاوه بر این سازوکارهای بسیار خوبی اکنون در اختیار داریم. اورژانس اجتماعی با شماره تماس 123 سازوکار بسیار موثری در ایجاد بازدارندگی از تعرض و خشونت است. وقتی متخلف بداند که با یک تلفن ساده مامور قضایی و نیروی انتظامی به این قضیه ورود پیدا می‌کند و با متخلف برخورد خواهد شد و بداند که حتی یک کودک می‌تواند با 123 تماس بگیرد و تقاضای کمک کند بازدارندگی ایجاد می‌شود.»

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «رویکرد و مطالبه عمومی مردم نیز در همین جهت است و امیدواریم که دیگر از این موارد نداشته باشیم.»

منبع: پانا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها