کد خبر: 194672
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۱:۴۶:۰۰
| |

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مشکلات تنها با قانون رفع نمی‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراموش شدن اخلاق را از مشکلات کنونی جامعه دانست و گفت: قانون به تنهایی مشکلات را رفع نمی کند، بلکه اخلاق مداری و توجه به آن در این حوزه یک اصل است.

مشکلات تنها با قانون رفع نمی‌شود
کد خبر: 194672
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز پنجشنبه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رواج برخی بی اخلاقی ها نظیر تهمت و اهانت در فضای عمومی و مجازی از سوی بعضی افراد گفت: به اندازه ای که به قانون، ضوابط و مقررات اهتمام داریم و آن را رعایت می کنیم که البته به جا هم هست، به اخلاق، تهذیب و ارزش ها توجه نداریم.


رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: یک مجلس قانونگذاری داریم که بیش از 300 نفر در آن به وضع قانون می پردازند، در حالیکه اخلاق نیز هم وزن قانون و فقه است اما مجلسی وجود ندارد تا حداقل به صورت ماهیانه یا سالی دو روز، به شئون و امور اخلاقی بپردازد.

اهتمام به اخلاق ضروری است


رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران افزود: اهتمام به اخلاق نداریم، باید جامعه را به اخلاق برگردانیم، به عبارتی قانون برای اداره جامعه لازم است ولی کافی نیست، مشکلات کشور فقط با قانون حل نمی شود، اگر قانون و فقه با اخلاق توام شد، معضلات کشور برطرف خواهد شد.


رهبر معظم انقلاب جمعه گذشته در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به آسیب های فضای مجازی تاکید کردند: «متاسفانه امروز در فضای عمومی، در فضاهای مجازی، توهین به یکدیگر، اهانت به یکدیگر، تهمت زدن به یکدیگر از سوی جمعی رایج شده است؛ البتّه این جمع، به حتم جمع زیادی نیستند لکن کارشان به کشور و به فضای عمومیِ کشور صدمه می زند؛ بعضی از این ها گناه کبیره است.»

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها