کد خبر: 194681
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان:

70 درصد روستاییان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: 70 درصد از جمعیت روستایی و عشایری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

70 درصد روستاییان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند
کد خبر: 194681
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا واعظ مهدوی در آیین اختتامیه همایش 2 روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در شهرستان کوهرنگ این استان افزود: یکی از نقاط ضعف حوزه بیمه ای، مغفول ماندن بیمه روستاییان و عشایر بود که این امر محقق شد.


وی، حق بیمه روستاییان و عشایر را 200 هزار ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: دولت سهم بیمه ای کارفرمایان را تقبل کرده و این فرصت خوبی برای بهره مندی روستاییان و عشایر از خدمات بیمه ای است.


واعظ مهدوی با بیان اینکه 27 هزار نفر از جمعیت 107 هزار خانواری روستایی، عشایری چهارمحال و بختیاری اینک زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: طبق برآوردها 50 هزار خانوار جمعیت روستایی این استان زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار ندارند.


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری خاطرنشان کرد: دولت 240 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص داده و چنانچه مردم منطقه حق بیمه خود را پرداخت کنند، این اعتبار زودتر جذب می شود.


استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش اعلام کرد: از ردیف اعتبارات دولتی حق بیمه 20 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان را تقبل می کند.


اقبال عباسی افزود: برای این منظور 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد تا هم به مردم منطقه کمک شود و هم عاملی برای هدایت سایر روستاییان به سمت بیمه اجتماعی باشد.


وی با تاکید بر تقویت ارتباط بین مسئولان و روستاییان استان تصریح کرد: ارتباط ضعیف مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد می کند و از سویی خدمات مسئولان را زیر سوال می برد.


در این همایش 2 روزه رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور، معاونان، مدیران کل ستادی صندوق، اعضای هیات مدیره، مدیران صندوق بیمه روستاییان کشور و مدیران ارشد حضور داشتند.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها