کد خبر: 194856
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل تقاطع بلوار ارتش – امام علی(ع):

به علت تعدد پروژه‌ها امکان تامین مالی آنها وجود ندارد/ افتتاح پروژه‌های بی‌کیفیت منابع مردم را به خطر می‌اندازد

محمدعلی افشانی شهردار تهران گفت: «مشکلی که وجود دارد این است که پروژه‌های متعددی همزمان با هم بدون توجه به منابع مالی شروع می‌شود در نتیجه سرمایه‌های مردم برای مدت طولانی در خاک می‌ماند.»

به علت تعدد پروژه‌ها امکان تامین مالی آنها وجود ندارد/ افتتاح پروژه‌های بی‌کیفیت منابع مردم را به خطر می‌اندازد
کد خبر: 194856
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل تقاطع بلوار ارتش - امام علی(ع) و پنج پرورژه عمرانی شهر تهران، با بیان اینکه تعدد پروژه‌ها موجب می‌شود به موقع مورد بهره‌برداری قرار نگیرند، افزود: تعدد پروژه‌ها زمانی که امکان تامین مالی وجود ندارد باعث می‌شود تا زمان بهره‌برداری؛ پول و منابع معطل بمانند. در همین راستا اولویت ما این است که متناسب با منابع و به همان میزان پروژه‌ها را شروع کنیم.

شهردار در ادامه به اولویت‌های آغاز پروژه‌ها اشاره کرده و افزود: پروژه‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند به ترتیب تامین مالی خواهد شد. اما نکته حائز این است که همه پروژه‌ها باید پیوست مطالعاتی بالاخص پیوست زیست محیطی داشته باشند و نیاز به توسعه پایدار را ببینند.

افشانی در ادامه خطاب به طراحان پروژه‌ها تصریح کرد: طراحان توجه کنند که همه انسان‌ها حقی از شهر دارند حق دارند که از نور آفتاب، هوای سالم، دید و منظر استفاده کنند. وقتی یک پروژه مثل دودکش ساخته می‌شود یعنی دید، منظر، نور و آفتاب را دریغ کرده و حقوق مردم را نادیده می‌گیرد.

شهردار با بیان اینکه توسعه پایدار به این معناست که نیاز نسل بعدی نیز در اجرای پروژه‌ها درنظر گرفته شود، گفت: مساله بعدی کیفیت اجرای پروژه‌ها است. برخی پروژه‌ها پس از افتتاح به سرعت نیاز به مرمت و بهسازی پیدا می‌کنند چراکه کیفیت پایین است.

افشانی با بیان اینکه صحت پروژه از سرعت آن اهمیت بیشتری دارد، افزود: منابع مردم در خطر است و در برخی پروژه‌ها درصد پیشرفت فیزیکی با هزینه کرد ریالی پروژه تطبیق ندارد.

شهردار با بیان اینکه باید از روش‌های جدید مدیریتی استفاده کرد، به روش سیستم مدیریت پروژه هوشمند اشاره کرده و افزود: در این روش زمانی که هزینه‌ها از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بیشتر می‌شد به صورت خودکار اعلام می‌شد. این سیستم فرآیندهای اجرا را دقیق‌تر نشان داده و کنترل پروژه را آسانتر می‌کند.

شهردار با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از اولویت‌های اساسی اوست، افزود: همانطور که به کرات گفته‌ام بعد از پروژه‌های عمرانی باید در بحث ترافیک به هوشمندسازی توجه کنیم. هر چند پروژه‌هایی که امروز افتتاح شدند بسیار حیاتی هستند اما باید به پروژه‌های ریلی، مترو و افزایش واگن‌ها در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی توجه کرده و اقدامات مناسبی در این خصوص انجام دهیم.

وی افزود: در همین راستا بحث پیاده‌مداری و توسعه مسیرهای حرکت با دوچرخه نباید فراموش شده و جزو ضروریات است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها