کد خبر: 195219
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۷:۵۲:۰۰
| |

فرماندار کردستان خبر داد:

اضافه شدن روز «توت‌فرنگی» در تقویم گردشگری کردستان

​فرماندار سنندج، از نام‌گذاری یک روز در تاریخ محلی کردستان به نام «توت‌فرنگی» خبر داد و گفت: از این پس جشنواره توت‌فرنگی در تقویم گردشگری شهرستان سنندج ثبت و هرساله برگزار می‌شود .

اضافه شدن روز «توت‌فرنگی» در تقویم گردشگری کردستان
کد خبر: 195219
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| استان کردستان با مساحت 29.137 کیلومتر مربع در غرب کشور ایران قرار گرفته که اقتصاد کشاورزی آن به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های طبیعی، زیرساخت‌های عمرانی، ساز و کارهای پشتیبانی و سیاست‌گذاری‌های برخاسته از رسوم اجتماعی و فرهنگی کشاورزان و تولیدکنندگان این منطقه به عنوان شاهرگ حیاتی توسعه این استان شناخته می‌شود.


41 هزار و 648 هکتار از کل مساحت اراضی زراعی استان کردستان به کشت انواع محصولات باغی اختصاص داده شده که بالغ بر 2900 هکتار آن به کشت توت‌فرنگی اختصاص داده شده است و نتایج حاصله از این تلاش، کردستان را به قطب توت‌فرنگی کشور تبدیل کرد، به‌گونه‌ای که طبق آخرین اعلام سازمان جهاد کشاورزی 75 درصد توت‌فرنگی کشور توسط استان کردستان تولید و تأمین می‌شود.

توت‌فرنگی از جمله محصولات بومی منطقه بوده که علاوه بر جنبه اقتصادی در بین مردم منطقه دارای محبوبیت و احساس تعلق‌خاطر خاصی است، این مهم مسئولان و متولیان استانی را بر آن داشت تا سالانه در قالب برگزاری مراسم شکرگزاری برداشت محصول، همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و محلی این گل سرسبد محصولات باغی کردستان را معرفی و پتانسیل‌های خاص آن مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

خوشبختانه اهمیت این مقوله تا بدان‌جا مطرح شد که «محمدابراهیم زارعی» فرماندار سنندج، از نام‌گذاری یک روز در تاریخ محلی کردستان به نام «توت‌فرنگی» خبر داد و گفت: از این پس جشنواره توت‌فرنگی در تقویم گردشگری شهرستان سنندج ثبت و هرساله برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به این‌که نخستین جشنواره توت‌فرنگی کردستان در روستای شیان از توابع بخش سیروان برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن توت‌فرنگی کردستان و به موازات آن معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه است.

زارعی با بیان این‌که توت‌فرنگی کردستان بسیار متفاوت است و این محصول می‌تواند منبع درآمدی مناسب برای تولیدکنندگان باشد، تصریح کرد: ایجاد صنایع مرتبط و تبدیلی به معرفی این محصول در سطح کشوری و جهانی کمک خواهد کرد که علاوه بر توسعه کشت آن در استان، زمینه اشتغال و درآمد نیز ایجاد خواهد شد.

فرماندار سنندج با ذکر این‌که نخستین جشنواره توت‌فرنگی در روز ششم تیر ماه‌جاری در روستای شیان از توابع بخش سیروان برگزار می‌شود،گفت: این روز از سال آینده در تقویم گردشگری منطقه ثبت و به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها