کد خبر: 195423
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۷:۰۹:۰۰
| |

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خبر داد:

کمبود تولید برق در کشور و احتمال خاموشی

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: با توجه به کمبود تولید برق در کشور در صورت عدم مدیریت و مصرف درست احتمال خاموش وجود دارد.

کمبود تولید برق در کشور و احتمال خاموشی
کد خبر: 195423
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اله‌داد مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در همایش"ساعات همدلی در ادارات" با محوریت مدیریت مصرف برق، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی بد مصرفی در همه‌ حوزه‌ها از جمله در مصرف آب، برق، گاز و مواد غذایی مشهود است در حالی که در حوزه آب با چالش و بحرانی مواجه هستیم به طوری که در ماه‌های اخیر بسیاری از استان‌ها با دغدغه و نگرانی‌هایی در این زمینه مواجه بودند.

وی با اشاره اینکه به مصرف سوخت در کنار رفع نیاز آلایندگی نیز به دنبال دارد و اراک بیشترین تاثیر از این آلایندگی‌ها متحمل می‌شود، افزود: همراهی شهروندان طی 3 سال اخیر در حوزه‌ مدیریت مصرف برق باعث کسب رتبه نخست استان مرکزی در کشور شده است، این جایگاه تنها یک عدد و رقم نیست بلکه گویای موفقیت استان در بخش کنترل خاموشی‌ها به کمک مردم است و با مدیریت اعمال شده در تابستان گذشته علیرغم بروز مشکل در بسیاری از مناطق کشور و برخی خاموشی‌های پراکنده‌ ناشی از کمبود ظرفیت شبکه‌های انتقال و توزیع استان مرکزی با مشکل حادی مواجه نبوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به متفاوت شدن شرایط در سال جاری نسبت به سال گذشته و رشد مصرف برق به صورت هماهنگ در همه نقاط کشور تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته شاهد کاهش بارش‌ها خاصه به شکل برف در کشور بودیم و همین امر باعث شده است که امروز آب پشت سدها به 50 درصد ظرفیت سدها نرسید که نشان از چالش مهم در کشور و حوزه برق دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسته به شرایط، بین 5 تا 7 هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور وجود دارد و اگر امسال مراقب و مدیریت در این راستا صورت نگیرد، در هر لحظه‌ از شبانه‌روز، به خصوص در ساعات اوج مصرف برق، ممکن است مجبور به اعمال خاموشی باشیم، البته نوع خاموشی(خاموشی ادارات، صنایع، بخش کشاورزی و منازل) مشخص نیست، اما قطعا خاموش در هر بخشی چالش و وقفه در امور را به همراه خواهد داشت.

اله‌داد بیان کرد: امروز شئونات مختلف اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی به عنوان یک زیر ساخت اصلی به برق وابسته هستند. امسال با توجه به شرایط ویژه باید در کنار مردم یک دوره‌ نسبتا سخت سه ماهه را پشت سر بگذاریم البته همواره تاکید بر این است که مدیریت مصرف محدود به زمان نیست و باید در طول سال مدیریت انرژی صورت گیرد، اما باید یک دوره سه ماهه را با مدیریت مصرف درست طی کنیم.

وی با اشاره به بدمصرفی در کشور که دو ریز چند برابری مواد غذایی در مقایسه با میانگین جهانی مصداقی از این بدمصرفی ایرانیان است، گفت: در مصرف آب‌، برق و سوخت نیز مصرف چند برابر میانگین جهانی در ایران انجام می‌گیرد و این شرایط ضرورت عزم ملی و همراهی جهت مدیریت مصرف برای تک تک آحاد جامعه را نشان می‌دهد و در گام اول باید از خود شروع کنیم و روند کاهش مصرف در هر حوزه‌ای را در پیش گیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی ادامه داد: امسال به دلیل اهمیت این موضوع و شرایط موجود سازوکار خاصی در کشور ایجاد شده است. در دو هفته‌ اخیر، در هیئت دولت تصمیمات اتخاذ و مورد تاکید قرار گرفت مبنی بر اینکه استان‌هایی که دمای بالای 45 درجه را ثبت کرده‌اند، باید ساعت اداری را 30 دقیقه زودتر شروع کنند و ساعت سیزده نیز به اتمام برسانند، همچنین ادارات باید 20 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند. در استان مرکزی نیز با توجه به تاکید استاندار مقرر است موضوع در جلسات شورای اداری استان مطرح شود.

به گزارش ایسنا؛ در این همایش رفیعی مدیر دفتر توزیع شرکت توزیع برق استان مرکزی و دکتر ذوالفقاری، عضو هیئت علمی دانشگاه اراک مطالبی در خصوص کاهش مصرف انرژی ارائه کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها