کد خبر: 195613
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۶:۵۵:۰۰
| |

تنش آبی 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 4 شهر یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت دارای تنش آبی است.

تنش آبی 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 195613
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۶:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعلی‌لدنی نڗاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران افزود: طی سه سال اخیر، 18 هزار تخلف آب و فاضلاب در استان کشف و اقدامات لازم در حوزه جمع آوری انجام شده است .

وی اظهارکرد: با همکاری دستگاه قضایی و متولیان، اقدامات مناسبی در حوزه برخورد قانونی با متخلفین انشعاب های غیر مجاز انجام گرفته است .

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد مصرف انشعاب های غیرمجاز را چهار برابر انشعاب های مجاز دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به حقوق مشترکین قانونی ضربه می زند .

لدنی نژاد با اشاره به پوشش آب و فاضلاب شهری در استان، تصریح کرد: 16 شهر استان با تاسیسات آبی پوشش داده شده و پنج شهر نیز دارای فاضلاب است .

وی ادامه داد: در حال حاضر 162 هزار مشترک آب و 44 هزار مشترک فاضلاب در استان داریم و طول کل شبکه توزیع 1760 کیلومتر است .

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از سال 93 تاکنون افزایش 25.5 مشترکین آب و قریب به 100 درصدی مشترکین فاضلاب استان را داشته ایم که این موضوع بهبود و توسعه ظرفیت های تولیدی و منابع آب را طلب می کند .

لدنی نژاد با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب، تاکید کرد: تغییرات آب و هوایی و خشکسالی تاثیراتی را نیز بر حوزه آب کشور و به تبع آن استان ما گذاشته است .

وی بیان کرد: در سال جاری 34 میلیون نفر در کشور دارای وضعیت تنش آبی هستند که 330 شهر شامل این تنش می شود .

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در استان طی سال 93 هشت شهر دارای تنش آبی بود که با اقدامات همه جانبه و توسعه ظرفیت ها و بهبود شبکه انتقال، در حال حاضر چهار شهر یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت دارای تنش آبی است که هدفگذاری هایی برای مدیریت صحیح این تنش انجام شده است.

لدنی نژاد بر هم خوردن موازنه تولید و مصرف را ایجاد کننده بحران آب دانست و گفت: عدم مدیریت تنش آبی باعث بروز بحران آبی می شود .

وی متوسط بارندگی استان را 263.5 میلی متر دانست و بیان کرد: 29.8 کاهش متوسط بارندگی در سال زراعی جاری را داشته ایم که نسبت به بلند مدت 51.7 کاهش را نشان می دهد .

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد سرانه تولید آب استان را 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف را 150-170 لیتر دانست و افزود: متوسط هدر رفت آب در استان 25 درصد است .

لدنی نژاد تصریح کرد: سرانه مصرف آب شرب در استان 26 درصد نسبت به متوسط کشوری بالاتر است .

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت توسعه بخش مدیریت آب، در سه حوزه مدیریت تولید، مصرف و تقاضا برنامه ریزی هایی در حال انجام است .

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه، بر امید بخشی در جامعه تاکید کرد .

لدنی نژاد با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در حوزه توسعه استان، خاطرنشان کرد: معارض محلی از موانع توسعه و تحقق اهداف در استان به ویژه در حوزه آبرسانی است .

وی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی مناطق استان، اولویت را برای تامین آب شرب دانست و اضافه کرد: همکاری مردم برای تحقق پروژه های آبرسانی ضروری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها