کد خبر: 195648
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۰۸:۱۷:۰۰
| |

عفو بین‌الملل:

نظامیان ارشد میانمار باید مجازات شوند

عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد، مقام‌های ارشد ارتش میانمار شامل فرمانده‌های سرویس دفاعی باید به خاطر جنایت علیه بشریت و طرز رفتار با روهینجایی‌ها مجازات شوند.

نظامیان ارشد میانمار باید مجازات شوند
کد خبر: 195648
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عفو بین الملل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا پرونده نوع رفتار ارتش میانمار با مسلمانان روهینجایی را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع داده و تحریم‌های سخت تسلیحاتی علیه این کشور و تحریم‌های مالی علیه مقام‌های ارشد میانمار اعمال کند.

در پی سرکوب مسلمانان روهینجایی ساکن استان راخین در غرب میانمار به دست نیروهای ارتش این کشور دست کم 700 هزار تن از این افراد از خانه‌های خود گریخته و به بنگلادش رفتند.

عفو بین الملل که بررسی‌های درباره وضعیت روهینجایی‌ها را از سپتامبر 2017 آغاز کرده، در گزارش خود آورده که عملیات تحت رهبری ارتش میانمار به کمپینی برنامه ریزی شده با هدف کشتار، تجاوز و شکنجه این افراد بدل شده است.

در این گزارش به نام افرادی چون ژنرال "مین آنگ هلیانگ"، فرمانده سرویس‌های دفاعی میانمار و ژنرال "سو وین"، معاونش اشاره شده که مرتکب بدترین اقدامات علیه مسلمانان روهینجایی شده‌اند.

در این گزارش همچنین به اسامی هشت عضو ارتش و سه پلیس گارد مزری میانمار نیز اشاره شده است.

عفو بین الملل گفته که این افراد باید به خاطر اقدامات جنایتکارانه خود مسئول شناخته شوند.

این نهاد حقوق بشری همچنین از دولت میانمار خواسته تا محدودیت‌های اعمال شده بر آزادی تحرکات و تجمعات را متوقف کرده و حق شهروندی به روهینجایی‌ها بدهد.

اگر شورای امنیت به درخواست عفو بین الملل، این پرونده را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد، به دادگاه اجازه می‌دهد تا این مساله را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها