کد خبر: 195905
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۴:۳۴:۰۰
| |

تحولات جدید در لبنان و کابینه جدید این کشور؛

حریری نام همکاران خود را مشخص کرد

برخی از منابع شیعی خبر دادند، دولت عربستان سعودی به شکل شفافی به سعد حریری ابلاغ کرده است که کابینه پیش روی او کابینه‌ای آزمایشی است، زیرا حاضر به حضور اکثریت طرفدار حزب‌الله در آن نیست و بهتر است موازنات قدرت در آن لحاظ شود، در غیر این صورت زمینه سرنگونی سریع آن را فراهم خواهد کرد.

حریری نام همکاران خود را مشخص کرد
کد خبر: 195905
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع آگاه عربستانی از اتمام بخشی از گزینش‌های سعد حریری برای تشکیل کابینه جدید خود خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، روزنامه عربستانی عکاض در شماره امروز پنج‌شنبه خود خبر داد سعد حریری برخی وزرای کابینه خود را انتخاب و کرسی‌های آن‌ها را هم مشخص کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که این رسانه نزدیک به جریان سعد حریری منتشر کرده، حریری از المستقبل جریان تحت رهبری‌اش، محمد شقیر، عماد الخطیب، مصطفى علوش، إبراهیم بصبوص، به همراه یکی از نمایندگان ارمنی حاضر در مجلس لبنان را انتخاب کرده است.

همچنین از حزب سوسیالیست ترقی‌خواه به رهبری ولید جنبلاط و طایفه دروزی أکرم شهیب، وائل أبو فاعور، فیصل الصائغ انتخاب شدند.

نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع هم غسان حاصبانی، ملحم ریاشی، أنطوان زهرا، و خانم می شدیاق انتخاب شدند.

از حزب‌الله لبنان هم نوار الساحلی، محمد فنیش و عمار الموسوی برگزیده شدند در حالی که خبری از وزرای جنبش امل نیست.

دو وزیر به نام‌های دیع العبسی، وفادی العسلی به‌عنوان سهم رئیس‌جمهور ونیز جریان المرده هم یوسف فینیانوس و نیز بر سر حضور دو نفر هم از جریان مسیحی میشل عون به نام‌های جبران باسیل وسیزار أبی خلیل هم توافق شده است، بقیه انتخاب‌های حریری هم به موعد دیگری موکول شده‌اند.

در همین حال برخی از منابع شیعی هم خبر دادند، دولت عربستان سعودی به شکل شفافی به سعد حریری ابلاغ کرده است که کابینه پیش روی او کابینه‌ای آزمایشی است، زیرا حاضر به حضور اکثریت طرفدار حزب‌الله در آن نیست و بهتر است موازنات قدرت در آن لحاظ شود، در غیر این صورت زمینه سرنگونی سریع آن را فراهم خواهد کرد.

گفته می‌شود شمار وزرای کابینه 30 نفر است که با توجه به معادلات قدرت حاکم بر این کشور احتمال افزایش و کاهش این تعداد وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها