کد خبر: 196202
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۷:۰۰
| |

فغانی آقای قابل اعتماد فیفا

فغانی سابقه قضاوت در فینال المپیک، جام ملتهای آسیا و جام جهانی باشگاه ها را دارد. فینال هم اگر به فغانی نرسد مطمئنا برای او می توان یکی دو بازی مهم دیگر در ادامه جام در نظر گرفت. او آقای قابل اعتماد فیفاست.

فغانی آقای قابل اعتماد فیفا
کد خبر: 196202
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| درخشش داوران ایرانی در جام جهانی روسیه این امیدواری را به وجود آورده که روزهایی بهتری هم در انتظار علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان خواهد بود. فیفا در دور اول بازی ها با سپردن قضاوت بازی آلمان-مکزیک به داوران ایرانی اعتماد خود را به فغانی و همکارانش نشان داد. در این دور بازی اسپانیا-پرتغال مهم‌ترین دیدار بود، چون این بازی درگروه ایران برگزار می شد انتخاب فغانی امکان پذیر نبود. بازی افتتاحیه جام هم‌جذاب ترین دیدار به شمار می رفت. آنجا هم چون یک پای دیدار یک تیم آسیایی بود نمی‌شد از فغانی استفاده کرد. با حذف این دو دیدار بازی آلمان-مکزیک مهم ترین بازی به شمار می رفت که به فغانی، سخندان و منصوری رسید و تیم ایرانی به خوبی ماموریتش را انجام داد.

بازی دوم فغانی هم یک بار دیگر ثابت کرد که فیفا روی او چه حسابی باز کرده است. تیم‌های داوری در مرحله گروهی معمولا دو قضاوت انجام دادند. همین که برای فغانی به جای بازی های روز دوم، بازی روز سوم برگزیده شد نشان دهنده اهمیت کار اوست. این بازی هم یکی از بازیهای مهم روز آخر گروهی بود که به تیم داوری ایرانی رسید؛ بازی برزیل-صربستان.

تیم داوری ایرانی با عملکرد خوب در بازی برزیل-صرستان به پیش‌روی خود در جام جهانی ادامه داد. اوج اعتماد فیفا به فغانی و همکارانش در شروع مرحله حذفی جام جهانی نمود پیدا کرد. فرانسه-آرژانتین مهم ترین دیدار این مرحله بود و ایرانی‌ها برای قضاوت این بازی مهم انتخاب شدند. انتخاب فغانی برای بازی امروز آن هم در شرایطی که تنها سه روز از قضاوت او در بازی برزیل-صربستان می گذرد نشان دهنده کیفیت بالای داوری او و اهمیتی است که فیفا به تیم داوری ایرانی می دهد.

کسی انتظار نداشت فغانی پس از سه روز دوباره در میدان حاضر شود، نکته مهمی که حتی مارکوس مرک، داور مشهور آلمانی هم به آن اشاره کرد. می‌توان گفت تا اینجا جام بهترین بازی‌های جام سهم فغانی شده است و او اگر امروز هم مانند دو بازی قبلی کار کند شانس خود را برای قضاوت در فینال جام جهانی بالا و بالاتر می برد. شاید در تاریخ جام جهانی معدود داورانی باشند که در یک دوره بازی هر سه غول فوتبال جهان برزیل، آرژانتین و آلمان را قضاوت کرده باشند.

طبق نمراتی هم که سایتهای ارزیابی داوران اعلام می کنند فغانی تا اینجای کار یکی از داوران برتر جام بوده است. او و داور هلندی(بیرون کیوپرس) از نظر بیشتر مفسران بهترین عملکرد را داشتند که در این میان شانس فغانی برای قضاوت بازی های مهم بیشتر است چراکه از داور هلندی نمی‌توان برای قضاوت بازیهایی که یک طرف آن یک تیم اروپایی است استفاده کرد. فرضا اگر برزیل و یک تیم اروپایی به فینال برسند فغانی شانس بسیار بالایی برای قضاوت فینال خواهد داشت.

فراموش نشود او سابقه قضاوت در فینال المپیک، جام ملتهای آسیا و جام جهانی باشگاه ها را دارد. فینال هم اگر به فغانی نرسد مطمئنا برای او می توان یکی دو بازی مهم دیگر در ادامه جام در نظر گرفت. او آقای قابل اعتماد فیفاست.

منبع: سایت 90

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها