کد خبر: 196260
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ایجاد تعارض بین دو حوزه سیاست داخلی و سیاست خارجی را به صلاح منافع و امنیت کشور نمی‌دانم/ تصویب قانون مرتبط با FATF موجب ارتقای جایگاه حقوقی بین‌المللی کشورمان می‌شود

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با تصویب قوانین مرتبط با مبارزه با پولشویی، کنوانسیون مبارزه با جرائم فراملی پالرمو یا FATF جایگاه حقوقی بین‌المللی کشورمان را ارتقا داده و در صف بین‌المللی قرار می‌دهیم و می‌توانیم از بسترها و زمینه‌هایی که این قوانین و قواعد بین‌المللی ایجاد می‌کنند برای پیشبرد منافع کشورمان استفاده کنیم.

ایجاد تعارض بین دو حوزه سیاست داخلی و سیاست خارجی را به صلاح منافع و امنیت کشور نمی‌دانم/ تصویب قانون مرتبط با FATF  موجب ارتقای جایگاه حقوقی بین‌المللی کشورمان می‌شود
کد خبر: 196260
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به روند بررسی لوایح FATF در مجمع، گفت: ما در سیاست بین‌الملل و در مبانی سیاست خارجی اعتقاد داریم که سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است.

او ادامه داد: همچنین معتقدیم بین سیاست داخلی و عرصه سیاست خارجی نمی‌توانیم تفکیک قائل شویم. بنابراین آنچه در مبانی سیاست داخلی مورد توجه است باید در تنظیم مناسبات بین‌المللی هم مورد توجه قرار بگیرد و بالعکس؛ آنچه ما در مناسبات بین‌المللی به آن توجه داریم در امتدادش در سیاست داخلی هم باید به‌صورت مکمل مورد عنایت قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تأکید کرد: بنابراین تعارض ایجاد کردن بین این دو حوزه را به صلاح منافع و امنیت کشور نمی‌دانم. آنچه در صحبت‌های نمایندگان مخالف لوایح FATF در زمان تصویب در مجلس شاهد بودیم یک نوع تفکیک و جداسازی از این دو حوزه بود. من فکر می‌کنم که این اتفاق منطقی و مبارکی نیست. باید بپذیریم که هر دو عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی به یکدیگر وابستگی متقابل دارند و هر دو برای یک مقوله و یک جوهره به نام منافع ملی و امنیت ملی تلاش می‌کنند.

نوریان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان ملت، هرگز نفرمودند که ما در مقابل تروریسم باید کوتاهی داشته باشیم یا هرگز در مورد شفافیت مالی ایشان اظهارنظر مخالفی نداشتند. بلکه مقام معظم رهبری فرمودند که باید در الحاق به این کنوانسیون‌ها مراقبت کنیم و تنظیم و مقررات زمینه‌های نفوذ و موجبات تسلط بیگانه در کشور را فراهم نکنیم که این ملاحظه، به‌صورت جدی از سوی نمایندگان مجلس در تنظیم مواد مختلف قانون مرتبط با FATF و همین‌طور برخی از کنوانسیون‌های بین‌المللی که بحث الحاق به آن‌ها مطرح است مورد توجه قرارگرفت.

او ادامه داد: تنها مسئله این است که باید با هوشمندی و دقت اقدام کنیم و علاوه بر اینکه از این زمینه‌ها برای احقاق حق خودمان و روشن کردن تعریف خودمان از تروریسم و برای نشان دادن چهره بر حق و درخشان جمهوری اسلامی استفاده می‌کنیم، باید مراقب آسیب‌ها هم باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید بدانیم با تصویب قوانین پالرمو و CFT جایگاه حقوقی و بین‌المللی کشورمان را ارتقا می‌دهیم. با تصویب لوایح مرتبط با FATF می‌توانیم از بسترها و زمینه‌هایی که این قوانین و قواعد بین‌المللی ایجاد می‌کنند، برای پیشبرد منافع کشورمان استفاده کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها