مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان:

تاثیر مشکالات افزایش نرخ ارز برای پروژه نمایشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه اتاق بازرگانی تا هنوز به طور کامل به تعهدات خود برای افزایش سرمایه نمایشگاه عمل نکرده است، گفت: تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، نمی توان رقم دقیقی را برای افزایش هزینه های پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان پیش بینی کرد.

تاثیر مشکالات افزایش نرخ ارز برای پروژه نمایشگاه اصفهان
کد خبر: 206484
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۶:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه بزرگ نمایشگاه بزرگ اصفهان، با اشاره به اینکه نمایشگاه از اهمیت بسزایی در اقتصاد برخوردار است، اظهار کرد: نمایشگاه موتور محرکه اقتصاد است و کشورهایی که نمایشگاه فعال دارند، اقتصادی پویا داشته و در صادرات و واردات موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، بنابراین باید در صنعت نمایشگاهی پیشرو باشد، افزود: متاسفانه مکان فعلی نمایشگاه در شأن اصفهان نیست و این شهر از لحاظ فضای نمایشگاهی نسبت به استان هایی چون آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، تهران و ... بسیار عقب است، به عنوان نمونه مساحت نمایشگاه تهران 60 هزار متر مربع، مشهد 25 هزار متر مربع و تبریز حدود 80 هزار متر مربع است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان تاکید کرد: با وجودی که از لحاظ متراژ از دیگر نمایشگاه ها عقب هستیم، اما کیفیت برخی نمایشگاه های اصفهان از جمله گردشگری، فرش، کشاورزی و ... بالاتر و حتی بی رقیب در کشور است. با این وجود فضای نمایشگاهی استاندارد می‌تواند فرصت های از دست رفته اصفهان را بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه نمایشگاه در گرو عمل به تعهدات سهامداران، مجریان و پیمانکاران است، اظهار کرد: در حال حاضر 47 هکتار دیوار کشی زمین نمایشگاه انجام شده که فاز اول آن 17 هکتار است.

یارمحمدیان با بیان اینکه محوطه سازی پروژه جدید نمایشگاه اصفهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تا دو ماه آینده سقف سالن نمایشگاه و تا چهار ماه آینده نیز دیوارکشی و کف سازی سالن نمایشگاه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کل برآورد هزینه برای پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان 159 میلیارد تومان است، افزود: تاکنون 47 میلیارد تومان از این رقم، قرارداد منعقد شده است، اما پیشرفت پروژه به شرط تعهداتی است که سهامداران به آنها عمل کنند چرا که شرکت نمایشگاه اصفهان به تنهایی قادر به تامین مبالغ این پروژه نیست.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجمع سال 96 شرکت نمایشگاه اصفهان میزان رقم مصوب افزایش سرمایه 50 میلیارد تومان بود، گفت: از این میزان 32 میلیارد تومان سهم شهرداری، 17 میلیارد تومان سهم اتاق بازرگانی و بقیه نیز مربوط به سهامداران خرد است.

وی در خصوص اینکه افزایش نرخ ارز میزان هزینه های پروژه را تا چه اندازه افزایش داده و برآورد شرکت نمایشگاه چه میزان است، اظهار کرد: افزایش نرخ دلار و یورو مشکل پروژه را بیشتر کرده است به نحوی که نوسانات نرخ ارز هزینه های پروژه را افزایش خواهد داد، اما با توجه به اقداماتی که در راستای کاهش هزینه ها انجام داده ایم، برآورد شرکت همان رقم 159 میلیارد تومان است.

یارمحمدیان تصریح کرد: تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، نمی توان رقم دقیقی را برای افزایش هزینه های پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان پیش بینی کرد، اما امروز بزرگترین مشکل پروژه نمایشگاه بزرگ، مسائل مالی است و در صورتی که این مشکلات را نداشته باشیم سرعت پروژه افزایش می یابد.

اتاق بازرگانی به تعهدات خود عمل نکرده است

وی تاکید کرد: با وجود تمام این مشکلات سود شرکت نمایشگاه در سال 96 نسبت به سال 95، معادل 83 درصد افزایش یافته است که رقم کمی نیست و کاهش هزینه ها حاکی از بهبود عملکرد شرکت است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان هم چنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه تغییر محل نمایشگاه به منطقه روشن دشت موجب کاهش بازدیدکنندگان تخصصی و غیرتخصصی می شود، گفت: اگر نمایشگاه به معنای واقعی تخصصی باشد حتی اگر محل نمایشگاه در منطقه سگزی باشد، بازدیدکنندگان تخصصی جذب آن خواهند شد.

وی افزود: انتقال نمایشگاه در محدوده خارج از شهر، موجب انتقال ترافیک به حاشیه شهر خواهد شد و در نهایت باعث کاهش ترافیک شهری می شود، البته با همکاری معاونت ترافیک اتوبوس هایی را در نقاط مختلف شهر برای جابجایی مردم به مکان جدید نمایشگاه بزرگ اصفهان جانمایی خواهیم کرد.

یارمحمدیان در رابطه با اختلاف شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان بر سر سهام نمایشگاه بزرگ اصفهان و تاثیری که بر پیشرفت این پروژه خواهد داشت، گفت: اتاق بازرگانی و شهرداری دو سهامدار عمده پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان است و وجود برخی اختلاف سلیقه ها در هیات مدیره ها طبیعی است.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی در جلسه هیات مدیره با تغییر مدیریت نمایشگاه و آمدن بنده موافقت کرد و اما اتاق بازرگانی تا هنوز به طور کامل به تعهدات خود برای افزایش سرمایه نمایشگاه عمل نکرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: در صورت اتمام فاز یک پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، فاز دو این پروژه را با کمک سرمایه گذاران و مشارکت مردمی تکمیل خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها