کد خبر: 206489
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۷:۰۱:۰۰
| |

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

خط قرمز سازمان راهداری دریافت کمیسیون غیرقانونی است

داریوش امانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: خط قرمز سازمان راهداری دریافت کمیسیون غیرقانونی است و این سازمان با شفاف‌سازی دست تمامی دلالان و واسطه‌گران غیرقانونی را کوتاه خواهد کرد.

خط قرمز سازمان راهداری دریافت کمیسیون غیرقانونی است
کد خبر: 206489
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۷:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش امانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مشکلات کامیون‌داران و مطالبات آنها به صورت کاملا دقیق ریشه‌یابی شد،گفت: نوسانات ارزی که در ماه‌های گذشته رخ داد و افزایش قیمت قطعات از جمله لاستیک و لوازم یدکی موجب تشدید مشکلات کامیون‌داران شد.

وی با بیان اینکه در 3 تا 4 سال گذشته کرایه کامیون‌داران افزایش نیافته بود، گفت: بر اساس قانون در سال 69 قیمت کرایه کامیون‌داران توافقی بود که بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت‌های توافقی تغییر و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان قیمت‌ها را تعیین می‌کرد اما هم اکنون در 5 سال گذشته مجددا طبق دستور معاون اول رئیس جمهور قیمت‌ کرایه کامیون‌داران توافقی شده است.

امانی درباره بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی کامیون‌داران، تصریح کرد: در سال 88 مقرر شد 50 درصد از یارانه بیمه رانندگان از سوی دولت تعیین شود که متأسفانه به دلیل مشکلات نقدینگی هم‌اکنون یارانه بیمه رانندگان تأمین نشده و همین موضوع موجب اعتراضات گسترده کامیون‌داران شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: هم اکنون با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام دادیم ضریب بازنشستگی کامیون‌داران از 1.3 به 1.5 رسیده و رانندگان می‌توانند با حقوق بالاتری بازنشسته شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل، کمیسیون‌های اضافی دریافت می‌کردند، گفت: از اوایل سال 97 با شفاف‌سازی کرایه‌های حمل‌ونقلی کرایه‌های حمل‌ونقل باری شفاف‌سازی شده و تا 20 روز دیگر اطلاعات دقیق بار و کرایه دریافتی به تمامی رانندگان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره افزایش قیمت لاستیک رانندگان، گفت: سازمان راهداری پیشنهادات لازم را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده و حتی مکانی را برای فروش لاستیک و پایانه‌های بار تعیین کرده است اما متأسفانه در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری نمی‌کند اما معاون وزیر صنعت قول داده تا چند روز دیگر با در اختیار دادن ارز این مشکلات را برای رانندگان برطرف کند.

امانی با اشاره به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی، تصریح کرد: طبق توافقاتی که صورت گرفت شرکت‌های متخلفی که اقدام به دریافت کمیسیون‌های اضافی می‌کنند در مرحله اول بین 1 تا 5 میلیون ریال جریمه و بعد از انجام 3 تخلف این شرکت‌ها به صورت کامل پلمپ می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی رانندگان نیاز به اصلاح قانون و اخذ قانون جدید دارد، گفت: چندین جلسه در شورای امنیت با حضور نمایندگان مختلف این صنف برگزار شده و امیدواریم در کمیسیون اجتماعی مجلس این قانون هرچه سریع‌تر به تصویب برسد.

امانی با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات و مسائل کامیون‌داران مربوط به ناهماهنگی در عرضه و تقاضا است، افزود: متأسفانه هیچ تعادلی در عرضه و تقاضا وجود ندارد؛ هم اکنون 350 هزار کامیون در جاده‌های مختلف تردد می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در صورتیکه از بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده بهینه کنیم 250 هزار کامیون نیز جوابگوی نیازهای بخش باری است.

وی گفت: ورود رانندگان جدید کامیون به بخش حمل‌ونقلی با نرخ گازوئیل 300 تومانی مشکلات بسیاری را برای این بخش ایجاد کرده است.

امانی با بیان اینکه نرخ و جدول‌های مشخص تعرفه‌ای در سطح کشور برای حمل بار توسط کامیون‌داران وجود دارد، گفت: تمامی کرایه‌های کامیون‌داران در بخش‌های مختلف جاده‌ای افزایش یافته و کامیون‌داران نمی‌‌توانند هیچ اعتراضی در این بخش داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: در برخی از مسیرها میزان کرایه بین 15 تا 16 درصد افزایش یافته زیرا که افزایش یافتن این میزان باعث توقف کامل حمل بار در این منطقه می‌شد.

وی درباره افزایش کرایه رانندگان در استان تهران به سایر مسیرها گفت: میزان کرایه‌ بار از تهران به قم 15 درصد، تهران_قزوین 23 درصد، تهران_تبریز 15، تهران_مشهد 15 درصد، تهران_ بیرجند 19 درصد، تهران_ شیراز 15 درصد، تهران_کرمان 20 درصد، تهران_رشت 26 درصد، تهران_ ارومیه 15 درصد، تهران_زاهدان 19 درصد، تهران_یزد 23 درصد، تهران_بوشهر 24 درصد، تهران_بندرعباس 20 درصد، قم_خوزستان 16 درصد، اصفهان_اهواز 24 درصد افزایش یافته است.

مجوز بازارگاه الکترونیک حمل‌و نقل برای 7 شرکت صادر شد


امانی در پاسخ به سوالی درباره راه‌اندازی اپلیکیشن و بازارگاه‌های اینترنتی حمل بار گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک ماه پیش آیین‌نامه‌ای مبنی بر راه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی را ابلاغ کرد، طبق این آیین‌نامه برخی از شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌توانند سامانه و بازارگاه‌های الکترونیکی را در مسیر‌های برون‌شهری راه‌اندازی کنند.

وی افزود: با ایجاد این سامانه‌ها و بازارگاه‌های الکترونیکی‌ واسطه‌ها حذف و صاحبان کالا و بار می‌توانند بدون واسطه نرخ‌ کرایه‌های خود را تعیین کنند.

امانی بیان کرد: در این آیین‌نامه 7 شرکت از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجوز گرفته‌اند و 6 شرکت نیز در مراحل اخذ مجوز هستند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ایجاد این سامانه‌ها و بازارگاه‌ها در آینده به نفع رانندگان خواهد بود تصریح کرد: از طریق این سامانه دست تمامی دلالان کوتاه می‌شود و تمامی هزینه‌ها و کرایه‌ها به صورت کامل به رانندگان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: خط قرمز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دریافت کمیسیون‌ غیرقانونی است و در همین خصوص سازمان راهداری تمام فعالیت‌ها در این بخش را شفاف‌سازی خواهد کرد و با دلالان و واسطه‌گران غیرقانونی برخوردار خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها