کد خبر: 216722
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

وعده سفر 25 یورویی منافقین به جوانان اروپایی برای پاریس‌گردی!

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در یک گردهمایی که سازمان تروریستی مجاهدین خلق ترتیب داده بود سخنرانی کرد. نیمی از شرکت‌کنندگان این تجمع، ایرانی و نیمی دیگر از اهالی لهستان، چک، اسلواکی، آلمان و سوریه بودند که باحالتی خسته در محل تجمع نشسته و برخی هنگام سخنرانی در حال چرت زدن بودند. این افراد در ازای وعده سفر تفریحی - اتوبوسی به پاریس و با پرداخت تنها 25 یورو در این تجمع حاضر شدند.

وعده سفر 25 یورویی منافقین به جوانان اروپایی برای پاریس‌گردی!
کد خبر: 216722
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ که در تجمع، سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، اپوزیسیون افراطی جمهوری اسلامی در پاریس شرکت کرده بود، خواستار تغییر رژیم ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از گاردین، این تجمع از سوی ائتلافی به نام شورای ملی مقاومت ایران (NGRI) برگزار شد. این ائتلاف به‌طور عمده توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین) اداره می‌شود. سازمانی که اروپا و ایالات‌متحده برای مدتی آن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بودند.

سازمان مجاهدین (منافقین) بیشتر شبیه فرقه‌ای با گرایش‌های مارکسیستی-اسلامی است که حول کیش شخصیت مریم رجوی، سرکرده این گروه [خارج‌نشین] فعالیت می‌کند.

بسیاری از اعضای این تجمع 4 هزار نفرِ از پناهندگان و جوانان اروپای شرقی بودند که در ازای سفری تفریحی به پاریس با اتوبوس در این تجمع حاضر شدند... جولیانی در این گردهمایی مدعی شد: «ما الآن واقعاً می‌توانیم پایان رژیم ایران را ببینیم... ملاها باید بروند، آیت‌الله‌ها باید بروند و دولت دموکراتیکی باید جایگزین آن‌ها بشود که خانم رجوی نمایندگی می‌کند... آزادی در همین نزدیکی است... می‌خواهیم همین گردهمایی را سال آینده در تهران داشته باشیم!»

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، پیش از آنکه در ماه آوریل وکیل شخصی ترامپ شود، مشاور امنیت سایبری در کاخ سفید بود. او ازجمله محافظه‌کاران جنگ‌طلب آمریکاست که در اجلاس این گروه تروریستی شرکت کرد.

یکی دیگر از مهمانان برجسته تجمع روز شنبه نیوت گینگریچ، سخنگوی سابق کاخ سفید و از متحدان نزدیک ترامپ بود.

جولیانی در سخنرانی خود مدعی شد که سقوط حکومت ایران از طریق انزوای اقتصادی انجام می‌شود. او خطاب به مقامات ایران گفت: «هنگامی‌که بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی دنیا تجارت را با شما قطع کنند، آن موقع سقوط خواهید کرد... و تحریم‌ها بزرگ‌تر، بزرگ‌تر و بزرگ‌تر خواهند شد».

جولیانی با اشاره به خروج ترامپ از برجام و اعتراضات اخیر در ایران، ریشه هماهنگی این اعتراض‌ها را خارج از کشور عنوان کرد. او در ادامه گفت: «این اعتراض‌ها به‌خودی‌خود اتفاق نمی‌افتند... آن‌ها به خاطر بسیاری از افراد ما در آلبانی [که یکی از کمپ‌های سازمان مجاهدین در آنجاست] و بسیاری از افراد ما اینجا و در تمام جهان اتفاق افتادند.» بااین‌حال، مشخص نبود منظور جولیانی به «افراد ما» به ایالات‌متحده اشاره داشت یا اعضای سازمان منافقین.

جولیانی تنها یکی از 33 مقام ارشد یا نظامی ایالات‌متحده بود که در این کنفرانس شرکت کرد. بیل ریچاردسون، سفیر سابق ایالات‌متحده در سازمان ملل، وزیر انرژی و فرماندار سابق نیومکزیکو از حزب دموکرات ازجمله حاضرین این جلسه بودند.

در این کنفرانس همچنین، استفن هاربر، نخست‌وزیر سابق کانادا در حمایت از تغییر حکومت ایران سخنرانی کرد.

به گزارش گاردین، مشخص نبود که سخنران‌های نشست شنبه سازمان، پولی را برای انجام سخنرانی دریافت کرده بودند یا خیر اما بر اساس سوابق مشهور است که «شورای ملی مقاومت» و «سازمان مجاهدین خلق» (منافقین) در چنین کنفرانس‌هایی مبالغ بسیار بالایی را به سخنران‌ها پرداخت می‌کنند.

خبرگزاری گاردین در ادامه نوشت: «به گفته بسیاری از ناظران سیاست ایران، سازمان مجاهدین خلق طرفداران بسیار اندکی در ایران دارد و عموماً به دلیل استفاده از خشونت و روابط نزدیک با سازمان جاسوسی اسرائیل به‌شدت مورد تنفر است.»

تجمع روز شنبه سازمان مجاهدین (منافقین) در هوایی داغ و با حضور 4 هزار نفر برگزار شد که با اتوبوس وارد محل برگزاری این گردهمایی شدند. بر اساس گزارش گاردین، نیمی از شرکت‌کنندگان ایرانی و نیمی دیگر از اهالی لهستان، چک، اسلواکی، آلمان و سوریه بودند که باحالتی خسته در محل نشسته و برخی هنگام سخنرانی در حال چرت زدن بودند. این افراد از طریق فراخوانی فیس‌بوکی با وعده مسافرت، غذا و تسهیلات سفر و تنها با پرداخت 25 یورو به پاریس آمدند.

از جمله حاضران این تجمع، زنی سوری به همراه دو فرزندش بود که گویا هیچ شناختی از سازمان نداشته و تنها برای دیدن پاریس در این تجمع حاضرشده بود. این زن سوری در مصاحبه با گاردین گفته است: «ما دعوتنامه را در فیس‌بوک دیدیم و تصمیم گرفتیم برای تعطیلات [به پاریس] بیاییم... من هرگز پاریس را ندیده بودم و چیزی درباره مجاهدین خلق نمی‌دانم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها