کد خبر: 216744
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۷:۲۳:۰۰
| |

اعمال خاموشی بی‌ضابطه برق در شهرک‌های صنعتی استان قم

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم گفت: متأسفانه اعمال خاموشی در شهرک‌های صنعتی قم زمان‌بندی مشخصی ندارد. 

اعمال خاموشی بی‌ضابطه برق در شهرک‌های صنعتی استان قم
کد خبر: 216744
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۷:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرطیبی نژادمدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم اظهار داشت: واگذاری ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی شکوهیه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌تواند گامی مثبت در افزایش توانمندسازی کارکنان واحدهای صنعتی باشد.

وی با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبه مربوط به‌حق النظاره آب در شهرک‌های صنعتی استان افزود: طبق مصوبات قبلی استان باید هزینه حق النظاره آب بر چاه‌های استفاده‌نشده شهرک‌های صنعتی با 50 درصد تخفیف پرداخت شود که تاکنون این مسئله عملیاتی نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم با اشاره به روند واگذاری و الحاق اراضی 96 هکتاری به شهرک صنعتی شکوهیه گفت: مبحث واگذاری اراضی 96 هکتاری با تعامل جهاد کشاورزی استان به‌صورت کامل انجام‌شده و مشکلی در این زمینه ندارد اما باید این تصمیم در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی نیز تأیید شود.

طیبی نژاد واگذاری ساختمان فنی و حرفه‌ای در شهرک صنعتی شکوهیه به شرکت شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: واگذاری ساختمان فنی حرفه‌ای شهرک صنعتی شکوهیه به شرکت شهرک‌های صنعتی نیازمند برخی هزینه‌های جانبی در امر تعمیر و نگهداری دارد که اگر این اعتبارات تأمین نشود در آینده در این زمینه دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: سازمان فنی حرفه‌ای استان باید برخی نیازها و مقتضیات ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی شکوهیه را ایجاد کند، زیرساخت‌هایی ابتدایی مانند آسفالت، گاز و غیره را تأمین کند و این مسائل در حوزه اختیارات شرکت شهرک‌های صنعتی نیست.

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم با اشاره به بدون استفاده ماندن ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی شکوهیه در 17 سال گذشته عنوان کرد: باگذشت بیش از 17 سال از راه‌اندازی ساختمان فنی حرفه‌ای در شهرک صنعتی شکوهیه هیچ‌گونه بهره‌برداری از این ساختمان صورت نگرفته است.

طیبی نژاد اختلاف‌نظرهای ایجادشده در احداث پست جدید برق در شهرک صنعتی شکوهیه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: درزمینهٔ احداث پست‌های جدید برق در شهرک‌های صنعتی 50 درصد از هزینه‌های جانبی از صنعتگران و 50 درصد نیز توسط وزارت نیرو تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه در روزهای گذشته علی‌رغم تأکیدات ویژه‌ای که درزمینهٔ قحطی برق در شهرک صنعتی شکوهیه شده بود اعمال خاموشی‌ها در این شهرک بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و اصولاً زمان‌بندی مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: پایش آماری از واحدهای مجاز و غیرمجاز موجود در سطح استان قم برای جلوگیری از فرار مالیاتی و مصرف بی‌رویه و بی‌ضابطه برق از سال گذشته آغازشده است.

وی با اشاره به اهمیت اتصال خط ریلی به شهرک صنعتی شکوهیه بیان کرد: بین 6 تا 8 و نیم میلیون تن امکان حمل کالا و بار در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد که بااتصال کامل راه‌آهن به شهرک شکوهیه این امکان به‌صورت کامل فراهم می‌شود.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها