آذری‌جهرمی‌، وزیر ارتباطات در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری:

جوان‌گرایی در کشور نباید جامعه را به دو قطبی پیر و جوان تبدیل کند/ رانت‌خواران ستون پنجم و نفوذی دشمن هستند

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و طرح موضوع جنگ اقتصادی از طرف رییس‌جمهوری گفت: در این جنگ اقتصادی رانت‌خواران ستون پنجم و نفوذی دشمن هستند.

جوان‌گرایی در کشور نباید جامعه را به دو قطبی پیر و جوان تبدیل کند/ رانت‌خواران ستون پنجم و نفوذی دشمن هستند
کد خبر: 216768
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد آذری جهرمی‌ وزیر ارتباطات و فناوری در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری با بیان اینکه جامعه ما امروز از عدم مدیریت صحیح و علمی در عرصه‌های مختلف دارای ضعف است، گفت: شاید چارچوب‌هایی که جوانان به آن فکر کرده و می‌پردازند با جابجایی بین نسلی برطرف شود.

آذری جهرمی‌ تأکید کرد: مطالبه جوان‌گرایی در جامعه کار درستی است اما نباید این موضوع به یک دو قطبی پیر و جوان در کشور بی‌انجامد، آقای انصاری معاون رئیس جمهور اکنون به عنوان یک دایرهالمعارف قوانین در کنار من وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به اینکه بنده عادت دارم به استان‌های مختلفی در حوزه مسئولیت خود سرکشی کنم، بیان کرد: در سرکشی خود به 3 استان شاهد بودم که نماینده مجلس و استاندار آن‌ها هم جوان بودند. استاندار اصفهان با انتخاب اکثر فرمانداران‌ خود از میان جوانان قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه یک جامعه 20 میلیونی جوان در کشور وجود دارد، بیان کرد: امروز چقدر ما توانسته‌ایم از کارایی جوانان به جا در کشور استفاده کنیم؟ البته شاغل کردن جوانان در دولت یعنی کشتن استعدادها اما جوانان در مسیر کاری غیر دولتی هم با مشکلات بسیاری درگیر هستند.

آذری جهرمی‌ افزود: 5 درصد از 95 درصد جوانانی که در حوزه خصوصی مشغول هستند، موفق می‌شوند، همین اپلیکیشن‌هایی که در گوشی‌های موبایل امروز وجود دارد، نتیجه تلاش همین جوان‌هاست.

وزیر ارتباطات و فناوری در ادامه گفت: زمانی که جوانان ما می‌بینند که خودشان با علم و تلاش وارد فضای کار شده‌اند اما یک نفر دیگر 30 میلیارد تومان را ظرف 2 هفته در جیبش می‌گذارد، چه حسی پیدا می‌کند؟ جوانان با جامعه رانتی‌ در کشور مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور جنگ اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: مقام معظم رهبری، سیاسیون‌ و کارشناسان اقتصادی این موضوع را تأیید کرده‌اند و اتاق عملیات جنگ علیه ما در وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

آذری جهرمی‌ افزود: دیپلمات‌های ما با بردباری و تقدیر برای جا انداختن دیپلماسی صحبت می‌کنند و نظامیان ما هم در این راستا تلاش می‌کنند اما یک رانت‌خوار در این جنگ اقتصادی تنها یک ستون پنجم و نفوذی دشمن است.

وزیر ارتباطات و فناوری همچنین با اشاره به اینکه قانون ما معماری خوبی نداشته لذا قوام خوبی هم ندارد، گفت: قانونی که ظرف مدت یک هفته نشست و برخواست تصویب می‌شود، نباید از آن انتظار معجزه داشت.

وی تصریح کرد: وقتی بر اساس قانون در کشور فساد می‌شود، پس یک ضعفی وجود دارد، شرایط برای حضور جوانان درست نیست و می‌توان با وضع قانون آن را اصلاح کرد.

آذری جهرمی‌ بیان کرد: کسانی که متولی امور هستند باید به این نتیجه برسند که جوان‌گرایی در کشور لازم است،‌ برای پیش‌برد کار در قانون‌گذاری نباید شتاب‌زدگی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری تأکید کرد: برای حاکم کردن قانون به جای فساد در کشور نیازمند ایجاد شفافیت هستیم که باید در تمام ارکان کشور متناسب با چارچوب‌ها دیده شود؛ البته بیان واقعیات‌ بخشی از حل مسائل است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی از جوانان در مجلس شورای اسلامی وجود دارند، گفت: 17 نفر از نمایندگان دهه شصتی‌ در فراکسیون جوانان هستند که می‌توانند قوانین را به نحو مناسبی تبیین کنند.

آذری جهرمی‌ افزود: در عصر دیجیتال ما در قوانینی زندگی می‌کنیم که برای ثبت یک شرکت باید 3 ماه منتظر بمانیم یعنی ما همواره در نظام اقتصادی دنیا 3 ماه باید در انتظار ثبت یک ایده و تجارت جدید باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری بیان کرد: قانون تجارت در کشور ما مصوب سال 1300 است که نیاز به تغییر دارد، یعنی نسل چهارم صنعت در حال فرا رسیدن است اما ما هنوز درگیر قانون 97 سال پیش هستیم.

وی اظهار کرد: یک بار در حوزه ارز سودجویی شد و پرونده 2، 3 و 4 هزار میلیاردی به وجود آمد و مکرر شنیدیم آدم‌های مختلفی در این عرصه آلوده شده‌اند از فردی که پشتوانه خانواده مذهبی و سیاسی داشت تا افراد دیگر.

آذری جهرمی‌ ادامه داد: با مشاهده این مسائل می‌توان پی برد که فرآیند ما ایراد دارد که البته با قانون حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری در پایان گفت: عوامل حقوقی در وزارت‌خانه‌های مختلف تنها دفاع از وزارتخانه‌ها را در محاکم مختلف گرفته‌اند در صورتی که آنها باید به دنبال تنقیح‌ قوانین باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها