کد خبر: 216957
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

خشکسالی دامن برق را گرفت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری عامل خاموشی های پی در پی در استان را ناشی از خشکسالی و کاهش سهم نیروگاه‌های آبی از ذخایر سدها عنوان کرد. 

خشکسالی دامن برق را گرفت
کد خبر: 216957
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری عامل خاموشی های پی در پی در استان را ناشی از خشکسالی و کاهش سهم نیروگاه‌های آبی از ذخایر سدها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها، ظرفیت پایین آب سدها و کاهش سهم نیروگاه های آبی ، کشور با کمبود حدود 6هزار مگاوات تولید انرژی برق مواجه شده است.


وی ادامه داد: انتظار می رفت با صرفه جویی 10 درصدی مشترکان این کمبود جبران شود اما با همکاری نکردن مردم در مدیریت مصرف برق، افزایش مستمر دما و افزایش بی سابقه مصرف برق در روزهای اخیر سبب شد تا خاموشی هایی به شبکه سراسری برقرسانی استان ها اعمال شود.


فرهزاد تصریح کرد: این خاموشی ها به صورت متناوب در مناطق مختلف استان تا زمان جبران کمبود برق ادامه خواهد داشت.


وی افزود: از اینرو انتظار می رود در طول ماه آتی مردم صرفه جویی همه جانبه در مصرف برق بویژه در زمان پیک بار( ساعات 15-11 بعدازظهر و 23- 20 شب )داشته باشند.


فرهزاد از مردم خواست برای مدیریت مصرف برق ،در ساعات اوج بار تا حد امکان برای کولرهای آبی از دور کند و از کولرهای گازی کمتر استفاده کنند.


همچنین خاموش کردن لامپ های اضافی و دستگاه های برقی غیرضروری و استفاده حداقلی در زمان اوج مصرف از دیگر مواردی بود که فرهزاد در کاهش خاموشی های برق موثرعنوان کرد.


زمان و مناطق خاموشی ها در سایت شرکت توزیع نیروی برق به نشانی chb-edc.ir اطلاع رسانی شده است.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها