مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد:

حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس که مدرک جعلی ارسال کرده بود

مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: جامعه ما گرفتار آفت فساد و رانت‌خواری شده و درمان این درد، شفافیت است. در شفافیت هم فقط نباید به انتشار فهرست‌ها بسنده کرد، بلکه تحقق نظارت عمومی و رسیدگی به تخلفات هم گام مهم بعدی است.

حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس که مدرک جعلی ارسال کرده بود
کد خبر: 216971
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۲:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پیرحسین‌لو با بیان اینکه تقلیل دادن شفافیت به افشاگری یعنی اعتمادزدایی، خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی را وقتی می‌توان زمینه‌ساز گسترش اعتماد اجتماعی کرد که نظارت همگانی و برخورد با متخلفان را درپی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح ترافیک خبرنگاری در مقایسه با واردات با ارز تک‌نرخی یا تخلفات بانکی واقعا موضوع بسیار کوچکی است، افزود: اینکه می‌بینیم وجدان عمومی به میزان حرص و ولع برخی افراد در سوءاستفاده از همه فرصت‌ها و موقعیت‌ها واکنش نشان می‌دهد، گویای عمق زخمی است که در سالیان گذشته بر پیکر اعتماد عمومی وارد شده است.

پیرحسین‌لو گفت: البته تخلف کوچک با بزرگ فرق ندارد و اتفاقا اگر راه بر همین تخلفات به‌ظاهر پیش‌پاافتاده بسته شود، چه از طریق شفاف کردن اسامی کسانی که بهره‌مندی ویژه‌ای از منابع عمومی دارند و چه از طریق توسعه نظارت عمومی و اصلاح خطاها و برخورد با تخلفات احتمالی، می‌توان به کاهش تخلفات بزرگ‌تر نیز امیدوار بود.

مشاور معاون شهردار تهران تاکید کرد: ما فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل موضوع اعطای تخفیف ویژه به اصحاب رسانه‌ها در طرح ترافیک، موظف به اجرای قانون و مصوبات شورای شهر هستیم. البته تلاش کردیم تا حد امکان به وضع بی‌سامان و توزیع مبتنی بر رابطه مجوزهای طرح خبرنگاری پایان دهیم و این مجوزها را بر اساس ضابطه توزیع کنیم. انتشار اسامی هم برای این بوده که نتیجه بررسی‌ها به محک نقد عمومی گذاشته شود و اگر خطایی وجود دارد، اصلاح شود.

وی با بیان اینکه قطعا چون بررسی مدارک بر اساس خوداظهاری صورت گرفته است امکان خطا وجود دارد، افزود: همین دیروز نام فردی در فضای مجازی منتشر و به ما منعکس شد که می‌گفتند نماینده سابق بوده و سوابق او ربطی به کار

مطبوعاتی ندارد. در بررسی مجدد متوجه شدیم که متاسفانه این نماینده دوره قبلی مجلس، از یکی از روزنامه‌ها با عنوان دبیر معرفی شده اما مدارکی که خود او و روزنامه‌اش ارسال کرده‌اند، حاوی چند تناقض آشکار است و به نظر جعلی یا لااقل مخدوش می‌رسد. قطعا چنین کسی مستحق دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نیست و طرح او حذف خواهد شد. آنچنان که پیش از این نیز در همه مواردی که با ارائه مدرک جعلی یا نامعتبر مواجه شدیم، بدون تعارف و تردید برخورد کردیم.

پیرحسین‌لو گفت: من عمیقا متاسفم که با چنین موارد حادی از میل به سوءاستفاده روبررو هستیم. اما در عین حال خوشحالم که لااقل در این حوزه کوچک و محدود، که البته با حساسیت خاص افکار عمومی روبرو شده، باب شفافیت و نظارت همگانی باز شده است.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: ما وظیفه داریم که به تک‌تک گزارش‌های رسیده در این باره رسیدگی کنیم و با هر خطایی در تایید مجوزهای طرح ترافیک خبرنگاری روبرو شدیم، آن را اصلاح کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها