سه میلیون و400 هزار واحد روستایی سنددار شدند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون برای سه میلیون و 400 هزار واحد مسکن روستایی کشور سند مالکیت صادر شده است.

سه میلیون و400 هزار واحد روستایی سنددار شدند
کد خبر: 217205
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۳:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا شاملو روز چهارشنبه در سفر به استان قزوین و بازدید از روستای خوزنان از توابع شهرستان آبیک،گفت: براساس سیاست های از پیش تدوین شده، صدور سند برای واحدهای روستایی بالای 20 خانوار برعهده این نهاد است.


وی، افزایش ارزش مالکیت و ثبت قانونی منازل روستایی، جلوگیری از تعارض های احتمالی، وثیقه مطمئن جهت دریافت تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و نیز رونق در امر خرید و فروش ملک را از جمله مزایای صدور اسناد مالکیت واحدهای روستایی برشمرد.


به گفته شاملو، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی کشور نیز براساس ظرفیت و توانمندی های مناطق انتخاب و به مورد اجرای گذاشته خواهد شد.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر طرح هادی روستایی پس از یک دوره 10 ساله نیازمند بازنگری است، ادامه داد: از 39 هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار در کشور، تاکنون برای 37 هزار و 700 روستا این طرح تهیه شده است.


وی یادآور شد: امسال دولت برای نوسازی و مقاوم سازی هر یک از واحدهای روستایی کشور 250 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می دهد.


این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تجربه نشان داده مناطقی که واحدهای مسکونی آن مقاوم سازی و بهسازی شده اند در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله با آسیب های کمتری روبرو بوده اند؛ افزود: در این زمینه نیاز به نگاه آمایشی به توسعه روستاها داریم.


بازدید از روستاهای آبیک، بوئین زهرا و تاکستان از برنامه های سفر یک روزه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها