کد خبر: 217217
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۸:۰۰
| |

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد:

تامین حقابه تالاب‌ها برای مهار گرد و غبار در دستور کار دولت است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از جمله مواردی که دولت به دنبال اجرای آن است، جلب مشارکت مردم برای احیای تالاب‌ها و جریان سازی‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تامین حقابه تالاب‌ها است.

تامین حقابه تالاب‌ها برای مهار گرد و غبار در دستور کار دولت است
کد خبر: 217217
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه 250 تالاب در کشور شناسایی شده اند، افزود: ک. از این تعداد 105 تالاب به طور دقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند و مشخص شده است که 28 تالاب آسیب جدی دیده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: از جمله مواردی که دولت به دنبال اجرای آن است، جلب مشارکت مردم برای احیای تالاب‌ها و جریان سازی‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تامین حقابه تالاب‌ها است.

ظهرابی اضافه کرد: بین 40 تا 90 درصد این شمار از تالاب‌ها، به خاستگاه گرد و غبار در کشور تبدیل شده اند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در سایه مدیریت جامع زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی و بومی و حفاظت از تالاب‌ها و سرمایه گذاری میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده بیشتری کرد و این روند موجب توسعه اقتصادی و فرهنگی مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه در محیط زیست طبیعی حفاظت زیست بومی به عنوان سیاست اصلی دنبال می شود، تصریح کرد: اگر همه قوانین را حاضر و آماده بخواهیم مرتکب اشتباه بزرگی می شویم، نباید منتظر تامین امکانات باشیم تا کار انجام شود، باید شجاعانه در جهت رفع چالش ها قدم برداریم و شیوه حفاظت از تنوع زیستی را در کشور تغییر دهیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: این شرایط، به دنبال برخی اقدامات مانند فشار بیش از توان ظرفیت به حوضه‌های آبخیزداری، برداشت بی رویه و بیش از تحمل از محیط و برخی سوء مدیریت‌ها برای تالاب‌های کشور بوجود آمده است.


ظهرابی درباره وجود معادن در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست بیان کرد: متاسفانه قانون اصلاح معادن زمانی اتفاق افتاد که سازمان محیط زیست نقش خود را به عنوان متولی محیط زیست ایفا نکرد و امروز با قانونی رو برو هستیم که یک جانبه به سمت بهره برداری از منابع می‌رود.


وی گفت: البته امروز وزارت صنایع با ما و حساسیت‌های زیست محیطی همراه است و تاکید و فشار گذشته را برای بهره برداری از معادن در این مناطق ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها