کد خبر: 217365
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته

بازار نمایشگاه‌های هنری پایتخت همچنان پر رونق برپاست و هنردوستان می‌توانند بخشی از تعطیلات آخر هفته خود را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهند.

پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته
کد خبر: 217365
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایشگاهی با محوریت مرور 60 سال فعالیت هنری محمد ناصری‌پور در خانه هنرمندان ایران برپاست. ناصری‌پور هنرمند پیشکسوتی است که در زمینه نقاشی، معماری، مرمت آثار هنری و پژوهش فعالیت دارد.

در این نمایشگاه 110 اثر از او که شامل اثر مرمت‌شده متعلق به صفویه تا ماکت‌ آرامگاه عطار و حافظ با رعایت جزییات و کاشی‌کاری، پرسپکتیوهای معماری، نقاشی‌های گل و پرتره و حیوانات با آبرنگ و ... است به نمایش گذاشته شده و تا 19 تیر ماه میزبان علاقه‌مندان است.

به یاد قهرمانان فوتبال دهه‌ 40 و 50

نمایشگاه انفرادی «ایران ناسیونال» عصر جمعه (پانزدهم تیر ماه) از ساعت 16 افتتاح می‌شود. این نمایشگاه از مجموعه آثار علی آل‌حسینی برگزار می‌شود که عکس‌هایی از قهرمانان ملی فوتبال دهه‌های 40 و 50 خورشیدی را با مِتد چاپ دستی روی پارچه به تصویر کشیده است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا بیست و ششم تیر ماه، به گالری فرشته واقع در شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته، شماره 1671 مراجعه کنند.

نقاشی‌های معلولین هنرمند

نمایشگاه نقاشی‌های معلولین هنرمند در نگارخانه نهاوند به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

این نمایشگاه 15 تیرماه ساعت 16 افتتاح می‌شود و تا بیستم همین ماه به آدرس بلوار میرداماد، بالاتر از ایستگاه مترو، پلاک 214 میزبان علاقه‌مندان است.

«فضای خالی» در گالری سیحون

نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «فضای خالی» به نمایش آثار صدیقه فتح‌الله‌زاده و اورهان اموت (هنرمند اهل ترکیه) می‌پردازد.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آورده شده «آنها کسانی هستند حبس شده بین میلیونها سال نامعلوم با افکار تزریق شده محکوم به بودن و زیستن میان ترس ها و خطرهای ناشی از پذیرش این حیات.

دردهایشان را احساس می‌کنید؟ ناله هایشان را می­شنوید!؟ یا تردید و نگرانی هایشان را؟...»

این نمایشگاه 15 تیر افتتاح می‌شود و تا 27 تیر به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک 11 ادامه دارد. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است. بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها 16 تا 20 خواهد بود.

نگارگری، نقاشی و عکس همزمان

آثار 40 هنرمند در سه نمایشگاه گروهی «نگارگری، نقاشی، عکاسی» به روی دیوار رفته است.

نمایشگاه‌های گروهی «نگارگری، نقاشی، عکاسی» تا 19 تیر برای بازدید عموم دایر است و علاقه مندان می‌توانند ساعت 10 تا 20 برای بازدید نمایشگاه‌ها به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 20-22872818 داخلی 125 تماس بگیرند.

«بهار شیراز» به تهران رسید

«بهار شیراز» عنوان نمایشگاه گروهی آثار تعدادی از هنرمندان جوان شیراز است که به انتخاب همایون سلیمی، رضا خدادادی و علی جهانگرد گردآوری شده و در نگارخانه لاله روی دیوار می‌روند.

بیش از 40 اثر نقاشی در این نمایشگاه ارائه می‌شود که یکی از جنبه‌های قابل‌توجه آن، تنوع موضوعی و تکنیکی آثار است. برخی از آثار، تصویری از میراث هنری عمیق بومی و ایرانی را در خود دارد درحالی ‌که برخی دیگر خارج از سنت‌های قومی محلی، شخصی نگاری شده‌اند. در آثار این هنرمندان، نشانه‌هایی از فرهنگ، اقلیم و پیوستگی گذشته و حال وجود دارد و بازتابی از تخیل و پندارهای آنها است.

نمایشگاه بهار شیراز روز جمعه (15 تیر ماه) از ساعت 16 تا 20 افتتاح و تا 2 مرداد ماه به استثنای ایام تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 دایر است.

نمایشگاه روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 برپاست و علاقمندان ‌می‌توانند برای بازدید از آن به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

عکس‌هایی از بناهای تاریخی

نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی که شامل آثار برگزیده جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران می‌شود تا هفدهم تیر ماه در گالری جهان‌نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از ساعت 10 تا17:30 به نمایش گذاشته شده است.

این جشنواره ملی با موضوع بناهای تاریخی فاخر ایران با رویکرد ملی و محلی به همت صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به منظور شناسایی، معرفی و تکریم شایسته از هویت ابنیه تاریخی سراسر کشور برگزار شد و 100 اثر به بخش نمایشگاه راه یافت.

برف در تابستان

مهدی شادی‌زاده 24 فریم از عکس‌هایش را که در زمستان گرفته است در اولین ماه تابستان با عنوان «مینی‌مال‌ در برف» در گالری فردا به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه تا 18 تیر ماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن 86072602 تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 میزبان بازدیدکنندگان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها