کد خبر: 217384
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۱:۰۴:۰۰
| |

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

شرایط اقتصادی کشور ملتهب است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت تلاش جدی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور دارد گفت: شرایط اقتصادی کشور ملتهب است.

شرایط اقتصادی کشور ملتهب است
کد خبر: 217384
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام شد که طبعاً با افزایش رویکردها، نیازها گسترده‌تر می‌شوند که باید به منابع و امکانات خود توجه کنیم.

وی افزود: همه دوست داریم در حوزه حمل‌ و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی اقدامات چشمگیری باشداما باید بدانیم منابع کشور محدود است و به دولت و جناح خاصی ارتباط ندارد.

آذری جهرمی بیان کرد: اساسی‌ترین محور که نیاز به توجه دولت دارد اشتغال است که این امر کلیدواژه اقتصاد بوده که باید رونق، سرمایه وجود داشته باشد که در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌ها مطرح است.

وزیر ارتباطات گفت: اقتصاد کشاورزی و صنایع در دنیا روز به روز بزرگ‌تر می‌شود اما روند اشتغال کمتر می‌شود که فناوری و مکانیزاسیون موجب شد اقتصاد و اشتغال تنها در بحث خدمات رو به رشد است که طبق این آمار توجه و هدف‌گذاری ما به این سمت باید باشد.

آذری ادامه داد: 56 درصد منابع بانکی به حوزه کشاورزی و صنعت مربوط است که مسیر حرکتی استان باید به‌سمت اقتصاد خدمات برود که مهم‌ترین حوزه گردشگری است.

وی بیان کرد: ظرفیت گردشگری استان بالا است که تشکیل تورهای هدفمند جهت جذب گردشگر، نوع خدمات و تقسیم گردشگر می‌تواند زمینه توسعه استان را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منابع مالی را در زمینه خدمات باید افزایش دهیم زیرا توجه به اشتغال خدمات راهگشا بوده که باید از ظرفیت خدادادی استان حداکثر استفاده کنیم.

آذری جهرمی گفت: شرایط اقتصادی کشور دچار التهاب است اما بدانیم نقدینگی در کشور بالا است که باید بتوانیم اوضاع را مدیریت و مسائل را برطرف کنیم که تیم اقتصادی دولت مصمم است مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: حجم فشار بر کشور بالا بوده البته توان و قدرت جمهوری اسلامی بالا است که شرایط اقتصادی کشور از ایام جنگ و تحریم بیشتر نیست که کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد همدلی میان تمام دستگاه‌های کشور لازم است.

وزیر ارتباطات گفت: افرادی ممکن است از این فرصت سوءاستفاده کنند که برخورد با فساد و ایجاد شفافیت یک راهکار جهت برطرف کردن این مشکل است که باید دولت با انرژی و توان با راهبردهای درست و دقیق در این مسیر گام بردارد و از این پیچ مشکلات گذر کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها