کد خبر: 217428
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

محمدرضا عارف:

اصحاب قلم و اندیشه نباید دست‌شان در هنگام نوشتن بلرزد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: اصحاب قلم و اندیشه نباید دست‌شان در هنگام نوشتن بلرزد و آثارشان که با تلاش فراوان به رشته تحریر در می‌آید نباید با اعمال سلیقه ممیزی شود.

اصحاب قلم و اندیشه نباید دست‌شان در هنگام نوشتن بلرزد
کد خبر: 217428
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف در یادداشت اینستاگرامی به مناسبت روز قلم نوشت: «چهارده تیرماه که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز قلم در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری شد، فرصتی است که بیش از دیگر ایام درخصوص نقش و تاثیرگذاری صاحبان قلم و اندیشه در تعالی فرهنگی کشورمان سخن گفته شود.

حرمت نهادن به قلم آن‌چنان مهم و ارزشمند است که در آیات و روایات ما تاکیدات زیادی نسبت به آن شده است. بارها تاکید کرده‌ام که اصحاب قلم و اندیشه نباید دست‌شان در هنگام نوشتن بلرزد و آثارشان که با تلاش فراوان به رشته تحریر در می‌آید نباید با اعمال سلیقه ممیزی شود، زیرا ممیزی تولیدات صاحبان قلم، انگیزه آنها را برای غنا بخشیدن به فرهنگ این مرز و بوم از بین می‌برد و اگر نخبگان جامعه ما بواسطه سانسور آثارشان بی‌انگیزه و گوشه‌نشین شوند، مطمئناً روند توسعه و پیشرفت کشور با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌شود.


با تبریک روز قلم به همه اصحاب قلم، امیدوارم با نگاه متعهدانه و دلسوزانه‌ این قشر از جامعه، بیش از گذشته شاهد تاثیرگذاری این عزیزان در فضای فرهنگی کشورمان باشیم.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها