کد خبر: 217451
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۵:۰۸:۰۰
| |

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر خبر داد:

ممنوعیت صید آبزیان در آب‌های استان بوشهر از فردا

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح دریابست در استان گفت: با اجرای طرح دریا بست صید همه گونه‌های آبزی به طور همزمان در آب‌های استان بوشهر و صیدگاه‌های مشترک در استان‌های خوزستان و هرمزگان از فردا ممنوع است.

ممنوعیت صید آبزیان در آب‌های استان بوشهر از فردا
کد خبر: 217451
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۵:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور پاپری رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با بیان اینکه دریابست برای حفاظت از آبزیان در خلیج فارس اجرا می‌شود اظهار داشت: با اجرای طرح دریا بست صید همه گونه‌های آبزی به طور همزمان در آب‌های استان بوشهر و صیدگاه‌های مشترک در استان‌های خوزستان و هرمزگان از فردا ممنوع است.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر ادامه داد: طرح دریابست همه ساله با هماهنگی صیادان پیش از آغاز صید میگو برای حفاظت از ذخائر آبزیان خلیج فارس اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح دریابست از فردا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح دریا بست به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند مدیریت صید با درخواست و حمایت جامعه صیادی و نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌های صیادی انجام می‌شود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح دریابست در استان گفت: با اجرای طرح دریا بست صید همه گونه‌های آبزی به طور همزمان در آبهای استان بوشهر و صیدگاه‌های مشترک در خوزستان و هرمزگان از فردا ممنوع است.

پاپری با بیان اینکه طرح دریا بست یکی از اقدامات ارزشمند مدیریت صید است افزود: طرح یاد شده با حمایت جامعه صیادی و نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌های صیادی انجام می‌شود و مورد رضایت آنان قرار دارد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح دریابست انجام هر گونه فعالیت صیادی از 15 تیرماه در صیدگاه‌های استان بوشهر و در صیدگاه میگوی استان خوزستان و هرمزگان از فردا به مدت 16 روز ممنوع است.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر اجرای طرح دریابست را سبب آیش صیدگاه، فرصت بازسازی ذخائر، جلوگیری از صید غیر مجاز دانست و تاکید کرد: طرح دریابست از سیاست‌های اصولی بهره‌برداری پایدار و ماهیگیری مسئولانه و جامعه صیادی است که می‌توان آن را اقدامی ارزشمند و قابل تحسین از سوی جامعه صیادی و مدیریت شیلات استان محسوب کرد.

پاپری از آغاز صید میگو و پایان دریابست از اول مرداد ماه خبرداد و گفت: صیادان استان بوشهر برای صید میگو از اول مرداد ماه راهی دریا می‌شوند که بیش از 10 هزار صیاد با استفاده از 567 فروند لنج صیادی، 21 کشتی و یک‌هزار 485 قایق صیادی به فعالیت صید میگو می‌پردازند.

وی با بیان اینکه دریابست به مدت 16 روز ادامه دارد به وضعیت صید میگو در سال قبل پرداخت و خاطرنشان کرد: پارسال صیادان استان بوشهر در مدت 31 روز صید، یک‌هزار و 867 تن میگو صید کردند که نشان دهنده افزایش 31 درصدی در مقایسه با سال 95، بود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به صید انواع ماهی در آب‌های استان بوشهر تصریح: صیادان استان بوشهر سال قبل 64 هزار تن انواع آبزیان در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر صید کردند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها