عضو کمیسیون عمران:

دولت باید برای کنترل اجاره‌بها، بانک اطلاعاتی تهیه کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر یک بانک جامع اطلاعاتی تهیه کند و با تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف بتوانیم زمینه کنترل و ثبات مسکن را فراهم کنیم.

دولت باید برای کنترل اجاره‌بها، بانک اطلاعاتی تهیه کند
کد خبر: 217502
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسکنیک مقوله فرابخشی برای کشور به شمار می‌رود، گفت: مسکن تنها متعلق به وزارت راه و شهرسازی نیست، بلکه ارگان‌هایی مانند وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات و اتحادیه مشاوران املاک نیز بر این حوزه اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: دولت باید یک بسته حمایتی جهت کنترل و نظارت بر بازار اجاره تهیه کند تا شاهد افزایش بی‌رویه نرخ‌های اجاره در این بازار نباشیم.

کیان‌پور تأکید کرد: افزایش قیمت مسکن متأثر از بازارهای موازی از جمله بورس، سکه و نرخ ارز است که متأسفانه اثرات بسیار بدی بر این بازار گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سرمایه‌های سرگردان در اقتصاد، زمانی که نتوانند وارد صنعت و اشتغال کشور شوند معمولا وارد بازار امن و راحتی مانند مسکن می‌شوند. بنابراین ما شاهد افزایش قیمت مسکن در چند ماه گذشته بودیم.

کیان‌پور تأکید کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر یک بانک جامع اطلاعاتی تهیه کند تا با تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف بتوانیم زمینه کنترل و ثبات مسکن را فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها