کد خبر: 217669
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۴۱:۰۰
| |

نگرانی مقام‌های برلین و ناتو درباره نشست ترامپ و پوتین

قانونگذاران آلمانی و کارشناسان امنیتی پیش از نشست روسای جمهوری آمریکا و روسیه به شدت نگرانی خود را درباره این مساله ابراز داشته‌اند که رئیس جمهوری آمریکا در این نشست اقداماتی را انجام دهد و تصمیماتی را اتخاذ کند که مطابق پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نباشد.

نگرانی مقام‌های برلین و ناتو درباره نشست ترامپ و پوتین
کد خبر: 217669
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در همین راستا برخی از کارشناسان امنیتی و تحلیلگران آلمانی و ناتو اظهارات خود را درباره این نگرانی بیان می‌کنند.

پیتر بیر، هماهنگ کننده اروپا و آمریکا در ائتلاف حاکم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می‌گوید: کشورهای عضو ناتو در نشست 16 ژوئیه میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسش در فنلاند نیستند.

او در مصاحبه امروز (شنبه) خود به روزنامه فانکه مدین‌گروپه می‌گوید: نگرانی‌های زیادی درباره نوع توافق میان این دو رئیس جمهور وجود دارد.

ترامپ که روز سه شنبه آمریکا را به مقصد اروپا ترک می‌کند، قرار است در بروکسل نشستی با مقام‌های عضو ناتو داشته باشد و پیش از دیدار با پوتین، به لندن برود.

پیتر بیر در ادامه می‌گوید، نشست اخیر ترامپ با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سنگاپور باعث به وجود آمدن این نگرانی شد که رئیس جمهوری آمریکا به پوتین اجازه می‌دهد تا دست بالا را بگیرد. کیم جونگ اون تنها در زمان نشست قول داده است. ما نمی‌دانیم که آیا او غنی سازی اورانیوم را متوقف می‌کند یا خیر. تنها ترامپ نشست سنگاپور را موفقیت آمیز اعلام کرده است.

وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در واشنگتن نیز می‌گوید، این امر ممکن است که ترامپ از امضای بیانیه در نشست قریب‌الوقوع ناتو در بروکسل امتناع ورزد و دقیقا همان کاری را انجام دهد که در نشست گروه 7 انجام داد.

این کارشناس در مصاحبه امروز خود با روزنامه دی ولت عنوان می‌دارد: نمی‌توان چنین کاری را از جانب ترامپ رد کرد. با وجود انتقادها به ترامپ، ائتلاف نظامی ناتو در بهترین حالت خود نسبت به سال‌های اخیر است.

کریستیان لیندلر، رئیس موسسه دموکرات‌های آزاد نیز در مصاحبه خود به روزنامه داچلندفانک گفت که به ترامپ اعتمادی ندارد و اقداماتش در زمینه تجارت و امنیت اصلا به نفع آمریکا نیست.

او ادامه می‌دهد: ترامپ بسیار خشن رفتار می‌کند. ظرف 24 ساعت موضع خود را تغییر می‌دهد. درباره رشد احساسات ضد آمریکایی هشدار می‌دهم. من از اروپا می‌خواهم تا به عنوان بزرگترین منطقه اقتصادی جهانی، موضعی متحد داشته باشد و در مقابل روسای جمهوری آمریکا و روسیه به نحوی خوب عمل کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها